آرشیو چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۶
اخبار خارجی
۱۶

با اشاره به جنبش اعتراضی وال استریت

رابرت فیسک: مردم آمریکا دیگر فریب دموکراسی دروغین را نمی خورند

روزنامه نگار مشهور انگلیسی با اشاره به ناآرامی هایی که دامن غرب و آمریکا را گرفته اظهار داشت: مردم آمریکا پس از مدت ها فهمیدند که با دموکراسی دروغین فریب خورده اند.

به گزارش فارس، به نقل از «ایندیپندنت»، «رابرت فیسک»، روزنامه نگار مشهور انگلیسی طی مقاله ای به بررسی اوضاع حاکم بر کشورهای عربی و غربی پرداخت. وی در این مقاله تصریح کرد که واژه «بهار عربی» لفظی برای تحریف تصویر «بیداری عربی- اسلامی» است که خاورمیانه را می لرزاند.

وی با انتقاد شدید از شیوه پوشش خبرهای قیام وال استریت و ناآرامی های اروپا توسط خبرنگاران غربی نوشت: رسانه های غربی شباهت های انقلاب های عربی و غربی را سانسور می کنند. آنها به شدت در ستایش انقلاب های عربی علیه حاکمان دیکتاتور مبالغه می کنند و بدین شکل اعتراض ها علیه حکومت های غربی را نادیده می گیرند.»

این کارشناس سیاسی نوشت: آنچه هم اکنون در کشورهای غربی روی می دهد اعتراض علیه بانکداران و حکومت هاست و مردم غرب پس از مدت ها فهمیده اند که با دموکراسی دروغین، فریب خورده اند.

وی ادامه داد: ملت ها در غرب به احزاب سیاسی رای دادند اما این احزاب قدرت داده شده از سوی مردم را به بانک ها، تاجران و آژانس های رتبه بندی اعتباری واگذار کردند. صاحبان قدرت به کمک گروهی از کارشناسان و تحلیلگران دروغگوی دانشگاه های پرسابقه آمریکا به دنبال تحریف واقعیت بحران هستند. آنها می خواهند اینگونه القا کنند که بحران مالی به خاطر فریب مالی نیست بلکه نتیجه سیاست جهانی سازی است. به اعتقاد «فیسک»، دو بانک «گلدمن ساکس» و «بانک سلطنتی اسکاتلند»، هیچ فرقی با «حسنی مبارک» و «بن علی» ندارند چرا که همه آنها اموال ملت ها را غارت می کنند. وی در ادامه گزارش های منتشر شده از سوی رسانه های غربی درباره قیام وال استریت و ناآرامی ها در اروپا را «مزخرف» عنوان کرد و افزود: رسانه های غربی هرگز مسائل مربوط به بحران اقتصادی، را به درستی پوشش نمی دهند آنها هر چیزی که از اسرائیل به طور مستقیم انتقاد کند را هم پوشش نمی دهند.