آرشیو چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۰، شماره ۲۰۰۹۶
اخبار اقتصادی
۴

پذیره نویسی بورس انرژی از ماه آینده

مدیر نظارت بر بازارهای سازمان بورس از پذیره نویسی بورس انرژی در اوائل ماه آینده خبر داد.

محمودرضا خواجه نصیری افزود: اداره ثبت شرکت ها مجوز بورس انرژی را صادر کرد به طوری که آگهی پذیره نویسی این شرکت به زودی در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون کارشناسان سازمان بورس و اعضای هیات موسس بورس انرژی در تلاش هستند تا پذیره نویسی این بورس، اوایل دی ماه آغاز شود.

خواجه نصیری اظهار داشت: پذیره نویسی عمومی بورس انرژی از طریق 42 شعب منتخب بانک ملی ایران (10 شعبه در تهران و 30 شعبه سایر استان ها) انجام خواهد شد.

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس گفت: در پذیره نویسی بورس انرژی هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند 7 هزار و 500 سهم معادل 7 میلیون و 500 ریال از سهام این شرکت را خریداری کند.

وی مدت پذیره نویسی عمومی بورس انرژی را یک ماه اعلام کرد و افزود: پس از اتمام پذیره نویسی، حدود یک ماه زمان نیاز است تا اطلاعات پذیره نویسان منتقل شود. در مرحله بعد مجمع موسس شرکت برای تعیین اعضای هیات مدیره برگزار خواهد شد.

مدیر نظارت بر بورس ها و بازارهای سازمان بورس پیش بینی کرد تاسیس شرکت بورس انرژی در اواخر امسال یا اوایل سال آینده انجام خواهد شد تا شرایط برای آغاز معاملات این بورس در کشور فراهم شود.