آرشیو شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۱۰
اخبار کشور
۱۴

سفرا و روسای نمایندگی های ایران در نشست بیداری اسلامی: خروج آمریکا از عراق شکست طراحی های غرب برای منطقه را اثبات کرد

شرکت کنندگان در نشست بیداری اسلامی و تحولات خاورمیانه اعلام کردند که با خروج فضاحت بار آمریکایی ها از عراق، شکست طراحی های آنها در منطقه به اثبات رسید.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، در ادامه سمینار سالانه سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نشستی با عنوان «بیداری اسلامی و تحولات خاورمیانه و قضیه فلسطین» با حضور علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری، آیت الله تسخیری رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و حجت الاسلام اختری رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این جلسه که پنجشنبه گذشته برگزار شد، ضمن بررسی روند تحولات در عرصه خاورمیانه عربی و شمال آفریقا، چالش ها و فرصت های فراروی جمهوری اسلامی ایران از سوی مهمانان این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ولایتی در این نشست، سمت و سوی تحولات منطقه را در راستای مولفه های اسلامی و به نفع جریان مقاومت و قضیه فلسطین و به زیان رژیم صهیونیستی و حامیان آن دانست و بر ضرورت تقویت همگرایی، هوشیاری و مراقبت بیش از پیش طیف های اسلام گرا در جهان اسلام در جهت مقابله با توطئه های دشمنان امت اسلامی برای منحرف کردن حرکت های مردمی تاکید کرد.

در این نشست همچنین سخنرانان با اشاره به شکست طراحی ها و توطئه های آمریکا در خلال اشغال و تجاوز نظامی به افغانستان و عراق و نیز مقاومت فلسطین و لبنان در جنگهای 22 و 33 روزه تاکید کردند: با خروج فضاحت بار آمریکایی ها از عراق، شکست طراحی های آنها در منطقه به اثبات رسید و به طور قطع روند و دورنمای تحولات حرکت های مردمی در کشورهای اسلامی در قالب بیداری اسلامی و با شعارهای ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی به ضرر منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا است.