آرشیو شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۱۰
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

حدیث دشت عشق

به یاد بسیجی شهید «امرالله رضایی» آن را که خبر شد خبری باز نیامد

شهید «امرالله رضایی»، سال 1345 در خانواده ای مذهبی در محله جوچی از توابع شهر پیربکران دیده به جهان گشود. دوران کودکی و تحصیلات ابتدائیش را در زادگاهش سپری نمود و جهت ادامه تحصیل به مدرسه راهنمایی آزادی پیربکران و پس از طی دوران راهنمایی جهت ادامه تحصیل به هنرستان فنی شهید بهشتی فلاورجان رفت. او در همین زمان هم عضو انجمن اسلامی هنرستان بود. همچنین در ورزش والیبال و فوتبال از مهارت خاصی برخوردار بود و عضو تیم والیبال هنرستان بود.

در آذرماه 1364 بود که به فرمان حسین زمان خویش لبیک گفت و درس را نیمه کاره رها کرد و به همراه 10 تن از همکلاسی هایش به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد. ابتدا در اهواز (پایگاه شهید مدنی)، شوشتر (پادگان انبیا)، آبادان (مقر داود) و سپس در جزیره فاو (نزدیک جاده فاو ام القصر) دوش به دوش دیگر رزمندگان اسلام به دفاع از اسلام پرداخت.

سرانجام در عملیات والفجر8، در منطقه فاو در محاصره دشمن قرار گرفت و مفقودالاثر شد و هیچ اثری از او مبنی بر اسارت یا شهادت یافت نشد. تا اینکه پس از 13سال دوری، انتظار به سر آمد و پیکر پاکش توسط گروه تفحص پیدا شد و در روز یازدهم محرم سال 1377 در میان خیل عظیم عزاداران اباعبدالله و مردم شهید پرور منطقه پیکر مطهرش تشییع شد و در گلستان شهدای محله جوچی در کنار دیگر همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد.