آرشیو شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۱۰
اخبار اقتصادی
۴

مرکز آمار اعلام کرد کاهش 3/2 درصدی نرخ بیکاری

براساس گزارش جدید 85 صفحه ای مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در بهار 90 به 3/12 درصد رسید که نسبت به زمستان سال گذشته 3/2 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش فارس، مرکز آمار ایران که براساس قانون برنامه پنجم توسعه مکلف به ارائه تمامی آمارهای اقتصادی کشور از سال جاری شده بود، طی ماه های ابتدایی سال تقریبا آماری از وضعیت بیکاری و رشد تورم منتشر نکرده بود که انتقاد مجلس و کارشناسان را در پی داشت.ظاهرا پس از تشدید این انتقادها، مرکز آمار رویه گذشته را اصلاح کرد و از یکی دو ماه گذشته انتشار آمارهای اقتصادی را از سر گرفت.در تازه ترین اقدام، مرکز آمار گزارش 85 صفحه ای از جزئیات محاسبه نرخ بیکاری در بهار سال 90 را منتشر کرده است.

براساس این گزارش، نرخ بیکاری جمعیت ده ساله و بیشتر در بهار 90 به 3/12 درصد رسید که نسبت به زمستان سال گذشته 3/2 درصد کاهش نشان می دهد.

بنابراین گزارش، نرخ بیکاری مردان در بهار امسال به 3/10 درصد و نرخ بیکاری زنان به 8/20 درصد رسیده است. همچنین نرخ بیکاری در مناطق شهری به 2/14 درصد و در روستاها به 7/7 درصد رسیده است.براساس این گزارش، بیشترین نرخ بیکاری در گروه سنی 20 تا 24 سال به میزان 8/26 درصد برآورد شده است.