آرشیو شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۱۰
اخبار اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه بارفروشان: میدان ها پر از میوه داخلی است نیازی به واردات نداریم

رئیس اتحادیه بارفروشان میادین گفت: میوه در میدان های تره بار فراوان است و اصلا به میوه خارجی نیازی نداریم.

علی اکبر کربلایی در گفت وگو با ایسنا افزود: قیمت ها در میادین مناسب است اما در بیرون باید کنترل شود و معلوم شود که میوه فروش ها میوه را چند خریده اند و چند باید بفروشند.

وی درباره خالص فروشی و انتقاد میوه فروشان نسبت به این که در میدان، میوه به صورت خالص فروخته نمی شود، اظهار کرد: تمام میوه های میدان خوشبختانه در سبد قرار دارند و وزن سبدهای یک رج 150 تا 200 گرم و سبدهای دو رج تا 300 گرم است.

کربلایی با تاکید بر این که میوه فروشان که از میدان میوه خریداری می کنند سبدها را دوباره می فروشند، گفت: الان همه میوه ها در سبد عرضه می شود؛ سیب زمینی و پیاز نیز که در گونی معامله می شود، در گونی های یک تا پنج کیلوگرمی است که 50 کیلو سیب زمینی و پیاز در آن است بنابراین وزن گونی نسبت به کالازیاد نیست.

وی افزود: در گذشته میوه ها در جعبه های سنگین وزن بود اما جعبه ها الان به کل جمع شده اند، ما میوه فروشان را در میدان ملزم کرده ایم اگر میوه را با جعبه می دهند، وزن جعبه چوبی را کم کنند و میوه را به صورت خالص بفروشند.

کربلایی با اشاره به نرخ میوه ها تصریح کرد: مردم هر چه کمتر میوه بخرند، قیمت کاسته می شود؛ ما تره بار فروشیم و چون میوه فاسد می شود لذا نباید بماند، اگر مردم میوه های گران را نخرند، قیمت ارزان تر می شود چرا که میوه نباید در میدان بماند اما در مغازه ها گاه سه چهار روز میوه را نگه می دارند.

رئیس اتحادیه بارفروشان میادین با اشاره به کیفیت خوب میوه ها و حذف بهانه نامرغوب بودن میوه های رج های زیرین در سبدها گفت: در تابستان میوه را تا ساعت 10 صبح هم نمی توانیم نگه داریم و باید بفروشیم.

خاطرنشان می شود قیمت میوه های فوق در میوه فروشی های سطح شهر بعضا تا چند برابر نرخ های اعلام شده به فروش می رسد. بنابراین به نظر می رسد نظارت کافی از سوی مسئولان ذیربط بر عملکرد میوه فروشان صورت نمی گیرد.