آرشیو شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۱۰
اخبار خارجی
۱۶

کره شمالی: جهان منتظر تغییر در سیاست ما نباشد

کره شمالی یک روز پس از اعلام رسمی «کیم جونگ اون» به عنوان رهبر جدید این کشور اعلام کرد که سیاست خارجی این کشور تغییر نمی کند.

به گزارش خبرگزاری ها کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در بیانیه ای اعلام کرد: ما رسما به کشورهای جهان از جمله کره جنوبی اعلام می کنیم تغییری در سیاست های کره شمالی تحت رهبری «کیم جونگ اون» ایجاد نخواهد شد و آنها نباید انتظار داشته باشند سیاست های ما تغییر کند.کمیسیون دفاع ملی کره شمالی که مهمترین نهاد دولتی در این کشور محسوب می شود همچنین هرگونه همکاری با «لی میونگ باک» رئیس جمهور کره جنوبی و دولت وی را رد کرد.

در این بیانیه همچنین از «کیم جونگ اون» برای نخستین بار به عنوان «رهبر کبیر» نام برده شده است.صدور این بیانیه از سوی عالی ترین نهاد دولتی کره شمالی، مقامات کره جنوبی و متحدان غربی آن را نسبت به بروز تغییرات در سیاست خارجی رهبر جدید کره شمالی ناامید کرده است.کیم جونگ ایل رهبر سابق کره شمالی روز هفدهم ماه دسامبر (26 آذر) بر اثر حمله قلبی درگذشت و پسرش کیم جونگ اون در مراسم تشییع جنازه رسمی وی به عنوان عالی ترین مقام حزب حاکم و رهبر کره شمالی به مردم معرفی شد. مراسم تشییع جنازه رسمی کیم جونگ ایل و دوره عزاداری در کره شمالی روز پنجشنبه به پایان رسید.