آرشیو شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۱۰
شهرستان ها
۱۱

مدیرکل فرودگاه های گلستان: فعالیت فرودگاه کلاله با هفته ای 2 پرواز به تهران آغاز می شود

گنبدکاووس- خبرنگار کیهان:

مدیرکل فرودگاه های استان گلستان در کلاله با اشاره به افتتاح فرودگاه کلاله در دهه فجر امسال و ثبت تقاضا برای راه اندازی خط هوایی مسافربری، گفت: فعالیت این فرودگاه با هفته ای 2 پرواز به تهران و بالعکس آغاز می شود.

«محمدعلی ملکیان» افزود: عملیات اجرایی پایانه فرودگاه با 85% پیشرفت فیزیکی از روند بسیار خوبی برخوردار است که امیدواریم به حول و قوه الهی در دهه مبارک فجر شاهد نخستین پرواز هواپیما از فرودگاه کلاله باشیم.

وی گفت: برای راه اندازی خطوط مسافرتی با شرکتهای هواپیمایی مذاکرات لازم انجام شده اما در این بین همکاری اهالی شهرستانهای همجوار کلاله در انجام مسافرتهای هوایی به خصوص در روزهای آغازین بهره برداری از پروازهای این فرودگاه ضروری است.

مدیرکل فرودگاه های گلستان در ادامه اظهار داشت: در صورت تقاضای بیشتر، پرواز به تهران به صورت روزانه انجام خواهد شد علاوه بر تهران تقاضا برای راه اندازی خطوط پروازی به سیستان و بلوچستان و مشهد نیز به ثبت رسیده که در حال بررسی است که این امر نیز به استقبال مردم از مسافرت های هوایی بستگی دارد.

ملکیان، با اشاره به اینکه فرودگاه کلاله در زمینه به مساحت 350 هکتار و در دشتی هموار قرار گرفته است، افزود: این فرودگاه به خاطر وجود زمین های مسطح و هموار همچنین از نظر مسیرها و ترافیک هوایی در منطقه ای آرام قرار دارد و مناسب برای برنامه های آموزشی و تفریحی است.