آرشیو شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۱۰
حوادث
۱۵

برف و باران 21 استان را فرا می گیرد

سازمان هواشناسی کشور نسبت به بارش برف و باران در حداقل 21 استان کشور هشدار داد.

بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که سامانه بارشی از صبح امروز تا روز سه شنبه نیمه شمالی، غرب و جنوب غربی کشور را تحت تاثیر خود قرار می دهد و سبب بارش متناوب باران و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در مناطق جنوبی رگبار و رعد و برق و وزش باد می شود.

در روز دوشنبه در استان های آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی، اردبیل، سواحل دریای خزر، تهران، البرز، قم، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، کرمانشاه، ایلام، مرکزی، لرستان، همدان، خوزستان، چهارمحال وبختیاری و غرب اصفهان و در روز سه شنبه در استان های آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، اردبیل، سواحل دریای خزر، تهران، البرز، قم، قزوین، سمنان، همدان، مرکزی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، اصفهان و شمال لرستان بارش پیش بینی شده است که در روز سه شنبه علاوه بر شدت بارش ها در سواحل دریای خزر، دریا نیز مواج خواهد بود.

بدین ترتیب تا روز سه شنبه برای نیمه شمالی کشور کاهش نسبی دما نیز پیش بینی می شود.

نقشه های هواشناسی نشان می دهد بارش ها از اواخر وقت امروز آغاز شده و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

بارش ها در این مدت به صورت پراکنده و در ارتفاعات و نقاط سردسیر شهر و استان تهران به صورت برف خواهد بود در عین حال بیشترین میزان بارش برای روزهای یکشنبه و سه شنبه پیش بینی می شود.

بر این اساس برای امروز آسمان تهران نیمه ابری تا ابری همراه با بارش برف و باران، گاهی با وزش باد پیش بینی شده که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با دو درجه کاهش به یک و 8 درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد. همچنین در روز یکشنبه آسمان پایتخت نیمه ابری در پاره ای از نقاط همراه با بارش برف و باران، گاهی با وزش باد پیش بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به صفر و 7 درجه سانتیگراد خواهد رسید.