آرشیو شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۰، شماره ۲۰۱۱۰
حوادث
۱۵

تحقق 52 میلیارد تومان از اعتبارات حمایت از بیماران صعب العلاج

مشاور و معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت از تحقق حدود نیمی از اعتبارات مربوط به حمایت از بیماران صعب العلاج در سال جاری خبر داد.

دکتر محمودرضا محقق با اشاره به ردیف اعتبار حدود 110 میلیارد تومانی برای حمایت از بیماران صعب العلاج در بودجه سال جاری معاونت درمان وزارت بهداشت، گفت: تاکنون حدود 52 میلیارد تومان از این مبلغ (حدود 50درصد) به وزارت بهداشت تخصیص داده شده است.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، هزینه درمان بیماران مبتلابه سرطان کشور تا پایان شهریورماه 90 از سوی وزارت بهداشت به تمام دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت شد. اما در مورد سایر بیماران صعب العلاج که باید از طریق ردیف اعتباری وزارت بهداشت حمایت شوند، هنوز با مشکل مواجه هستیم که پیگیری و رایزنی برای رفع این مشکلات در حال انجام است.

وی اظهار کرد: البته این موضوع بدان معنا نیست که بودجه کمی بابت حمایت از بیماران صعب العلاج دریافت کرده ایم؛ مبلغ این اعتبارات نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته اما نیازهای حوزه درمان بسیار زیاد است و علیرغم آن که اعتبارات حمایت از بیماران صعب العلاج نسبت به سال گذشته حدود 70 درصد رشد داشته، اما هنوز نیازهای زیادی در این حوزه وجود دارد.