آرشیو سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۲
فرهنگ و هنر
۹

اظهار نظر محمود حکیمی درباره نکوداشتش

محمود حکیمی در آستانه برگزاری همایش نکوداشت خود گفت: این نوع برنامه ها را به دلیل اینکه به نوعی هزینه کردن از بودجه مردم برای تجلیل از من است، دوست نداشتم، اما اصرار دوستان این بار مرا ناگزیر به پذیرش کرد.

این نویسنده، مترجم و پژوهشگر پیشکسوت افزوده: از سال 1359 تا الان بسیار گفته بودند که می خواهیم برای تو و کتاب هایی که پیش از انقلاب منتشر کرده بودی مراسمی برگزار کنیم، اما مانند آن مراسم تاکنون انجام نشده و البته من هم زیر بار برگزاری آن نرفتم. وی ادامه داده: واقعیت این است که نمی خواستم سختی کار را به گردن کسی بیندازم. یادم هست هم من و هم مرحوم طاهره صفارزاده را برای برگزاری چنین مراسم هایی مخاطب قرار می دادند، اما ما زیر بارش نمی رفتیم. این بار هم اصرار به اندازه ای بود که من به ناچار پذیرفتم.

محمودرضا رحیمی و سیدروماک

محمودرضا رحیمی با اجرای نمایش «سیدروماک» در کارگاه نمایش تئاتر شهر به تجربیات جدیدی در زمینه بیان اجرایی نظر دارد. به گزارش، این کارگردان، مدرس و منتقد تئاتر با تکیه بر ویژگی های تئاتر دانشگاهی و ایده های درام تجربی، بسط و توسعه امکانات بازیگری شیوه نگاهی جدید را دنبال می کند. محمودرضا رحیمی 5 سال پیش به همراه چند نفر از دانشجویانش «سیدروماک» را برای جشنواره جهانی ITI دانشجویی تولید کرد، حالادانشجویان او پس از 5 سال و در کسوت بازیگرانی پخته تر از گذشته در اثر یادشده بازی می کنند. «سیدروماک» با تکیه بر ایده های خلاقه طراحی صحنه تولید شده است. محمودرضا رحیمی درباره این نمایش گفت: طراحی صحنه متکی بر حال و هوا و تکنیک های بازیگری است. سعی کرده ایم تا از مداخله عناصر صحنه ای پرهیز شود.