آرشیو سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰، شماره ۵۰۲۲
بین الملل
۲۷

تظاهرات غزه در محکومیت سکوت رهبران عرب

زنان غزه در تظاهراتی در حمایت از قدس، سکوت رهبران کشورهای عربی در قبال مسئله فلسطین و برگزاری نشست رهبران سازشکار عرب در دوحه تحت عنوان حمایت از مسجدالاقصی را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری ها زنان فلسطینی در این تظاهرات فراموش شدن مسئله فلسطین از دستور کار اتحادیه عرب را محکوم کردند. اجلاس حمایت از قدس در حالی در دوحه قطر برگزار می شود که تاکنون بارها چنین اجلاس هایی را رهبران عربی برگزار کرده اند ولی این نشست ها نتیجه ملموسی نداشته است و رژیم صهیونیستی موج جدیدی از حملات را علیه مسجدالاقصی و دیگر آثار تاریخی شهر قدس آغاز کرده اند.

حمله شدید اللحن نتانیاهو به محمود عباس

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با حمله شدیداللحن علیه رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وی را به نشر اکاذیب و تحریک فلسطینیان متهم کرد.

به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو در واکنش به سخنان محمود عباس در کنفرانس حمایت از قدس که در دوحه پایتخت قطر آغاز به کار کرد اعلام کرد: این سخنان تحریک خطرناکی است و این را فردی ایراد کرده است که مدعی برقراری صلح است. دفتر نتانیاهو همچنین تصریح کرد: وقت آن رسیده است که رهبران فلسطینی انکار گذشته و تحریف واقعیت ها را متوقف کنند؛ قدس پایتخت ابدی ملت یهود است و تحت سیطره اسرائیل باقی خواهد ماند. عباس دیروز طی سخنانی در افتتاحیه کنفرانس بین المللی قدس گفت: شهر قدس در معرض حملات بی سابقه اسرائیل اعم از هدف قرار دادن مقدسات اسلام، طرد ساکنان قدس، مصادره زمین و مایملک فلسطینیان قرار دارد. وی افزود: اشغالگران به طور بی سابقه ای و با استفاده از وحشیانه ترین ابزارها طرح های خود را تسریع بخشیده و طرح های خود برای حذف و از بین بردن چهره عربی- اسلامی و مسیحی قدس را اجرا می کنند تا قدس را به طور کامل یهودی کرده و تبدیل به پایتخت خود کنند.