آرشیو سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۷۷
سیاسی
۲

دیدار معاون وزیر خارجه با سیدحسن نصرالله

معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان که به لبنان سفر کرده است، پس از گفت وگوهایی که با رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلس ملی این کشور داشت، با دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، در این ملاقات اوضاع لبنان و برخی تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. امیر عبداللهیان در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره ماندگار شهدای مقاومت از نقش بارز مقاومت تمجید کرد. سیدحسن نصرالله نیز بر سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از وحدت ملی، تمامیت ارضی و حاکمیت لبنان تاکید کرد.

معاون وزیرخارجه کشورمان با اشاره به توطئه دشمنان علیه محور مقاومت، حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و مردم فهیم سوریه را اعلام کرد و طرح اصلاحات رئیس جمهور بشار اسد را مناسب ترین راهکار سیاسی برشمرد. وی افزود: سوریه از مرحله بحران با موفقیت عبور کرده و نقشه دشمنان منطقه مبنی بر تضعیف محور مقاومت با ناکامی مواجه شده است.

معاون وزیر امور خارجه ایران همچنین در گفت وگو با شبکه العالم، برگزاری دومین نشست موسوم به دوستان سوریه را بیانگر سردرگمی و عناد برخی طرف ها در قبال سوریه دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر، امیر عبداللهیان گفت: اکنون که سوریه با موفقیت در مسیر اصلاحات، مقاومت و سازندگی و رفاه مردم پیش می رود و در حالی که طرح اصلاحات بشار اسد و تلاش های کوفی عنان، نماینده دبیرکل سازمان ملل بخوبی جریان دارد؛ برگزاری اجلاس دوم به اصطلاح دوستان سوریه امری بیهوده و نشانگر سردرگمی عده ای و عناد عده ای دیگر در قبال سوریه است.