آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۷۹
ورزشی
۱۸

داورزنی: هدفگذاری والیبال راهیابی به المپیک است

رئیس فدراسیون والیبال با ابراز امیدواری به کسب سهمیه المپیک گفت: در فرصت کوتاهی که در اختیار داریم باید هر نوع زمینه را برای موفقیت تیم ملی مهیا کنیم تا برای نخستین بار شاهد حضور ملی پوشان در المپیک باشیم.

محمدرضا داورزنی در حاشیه تمرین تیم ملی، با اشاره به هدفگذاری اصلی فدراسیون در سال 1391 خاطرنشان کرد: مهم ترین برنامه ما در سال جدید کسب سهمیه المپیک است. تقریبا حدود 40 روز تا آغاز مسابقات انتخابی ژاپن فرصت داریم و باید همه لوازم و امکانات را برای موفقیت تیم ملی آماده کنیم. پس از گزینش نهایی بازیکنان، ترکیب مورد نظر سرمربی راهی صربستان می شود تا با برگزاری اردوهای خارجی و بازی های تدارکاتی، با آمادگی کامل در رقابت های انتخابی المپیک شرکت کنیم.

وی با اشاره به حضور تعدادی از مربیان در کنار ولاسکو در اردوهای آمادگی تیم ملی گفت: درهای تمرین تیم ملی روی همه مربیان باز است. ما بارها اعلام کرده ایم که هر کسی بخواهد می تواند از نزدیک شاهد برگزاری تمرین تیم ملی باشد و چگونگی تمرینات سرمربی تیم ملی را از نزدیک ببیند. از همین رو تعدادی از مربیان والیبال ابراز تمایل کردند و در کنار کادر فنی تیم ملی مشغول شدند. با این حال بعضی ها انتظار دارند برایشان کارت دعوت فرستاده شود.

معروف: ژاپن حریف اصلی است

پاسور تیم ملی والیبال ایران در آغاز اردوی آمادگی رقابت های انتخابی المپیک گفت: برای کسب سهمیه المپیک باید بهتر از ژاپن کار کنیم. سعید معروف که پس از مدت ها دوباره به اردوی تیم ملی والیبال دعوت شده است، خاطرنشان کرد: قطعا ژاپن حریف اصلی ایران در راه صعود به المپیک است. در سال های اخیر ایران و ژاپن بارها با یکدیگر روبه رو شده اند و در بیشتر بازی ها نتایج نزدیکی رقم خورده است و نمی توان گفت هیچ یک از این دو تیم به راحتی می توانند خود را از پیش برنده بدانند. وی افزود: البته در سال های اخیر والیبال ما پیشرفت خوبی داشته و حریفان آسیایی از تیم ایران هراس دارند. امیدوارم این بار هم مثل بازی جام جهانی ایران مقابل ژاپن پیروز شود و سهمیه المپیک را به دست آورد.