آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۷۹
اقتصادی
۴

قیمت برق فعلاافزایش نمی یابد

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان این که تا زمان اعلام ستاد هدفمندی یارانه ها برای آغاز مرحله دوم هدفمندی، هیچ تغییری در تعرفه ها و نرخ های برق ایجاد نخواهد شد، گفت: نحوه محاسبه تعرفه مشترکان خانگی مناطق گرم فعلامثل سال گذشته اعمال خواهد شد.

محمد بهزاد در گفت و گو با فارس افزود: در حال حاضر هیچ تغییری در تعرفه ها و نرخ های برق اعمال نخواهد شد و تا زمانی که ستاد هدفمندی یارانه ها مرحله دوم را ابلاغ نکند، تعرفه های برق امسال همانند سال قبل اعمال خواهد شد.

وی مصرف کنندگان برق در بخش خانگی را به 2 قسمت مشترکان مناطق عادی و مناطق گرم تقسیم بندی و خاطرنشان کرد: متوسط تعرفه مصرف برق برای مشترکان خانگی مناطق عادی از هر کیلووات ساعت 450 ریال در سال 89 به 485 ریال در 7 ماهه سال 90 اصلاح شد.

وی اضافه کرد: الگوی مصرف نیز در این دوره از ماهانه 200 کیلووات ساعت به 300 کیلووات ساعت افزایش یافت.

وی اظهار کرد: مشترکان مناطق عادی در 7 ماهه سال گذشته به ازای مصرف ماهانه از صفر تا 100 کیلووات ساعت (3 دهک نخست) به ازای هر کیلووات ساعت 300 ریال پرداخت می کردند که این مقدار در مقایسه با تعرفه های 3 ماهه آخر سال 89 فقط 30 ریال به ازای هر کیلووات ساعت افزایش یافت.بهزاد گفت: قیمت برق برای مازاد مصرف تا 200 کیلووات ساعت (شامل دهک های چهارم تا ششم) هر کیلووات ساعت از 320 به 350 ریال و برای مصارف 200 تا 300 کیلووات ساعت نیز به ازای هر کیلووات ساعت از 720 به 750 ریال رسید.