آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۷۹
اقتصادی
۴

فتحی پور: دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی عجله نکند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که دولت نباید برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها عجله کند، گفت: اجرای فاز دوم باید با هماهنگی و تفاهم دولت و مجلس انجام شود تا به نتیجه مطلوب در این زمینه دست یابیم.

ارسلان فتحی پور در گفت وگو با فارس، با بیان این که دولت با مجلس هیچ گونه مذاکره ای برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها انجام نداده است، اظهار کرد: طبق قانون منابع هدفمندی یا رانه ها در فاز دوم باید در بودجه لحاظ شود.

وی با بیان این که دولت برای اجرای فاز دوم نباید عجله کند،افزود: مرحله دوم اصلاح قیمت ها باید پس از تصویب بودجه در صحن علنی مجلس اجرا شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اجرای فاز دوم باید با هماهنگی و تفاهم دولت و مجلس انجام شود تا به نتیجه مطلوب در این زمینه دست یابیم.

فتحی پور درخصوص واریز 28 هزار تومان برای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، بیان کرد: در 3 سناریوی پیشنهادی کمیسیون اقتصادی افزایش یارانه نقدی خانوار مطرح نبود و باید در این باره بررسی های کارشناسی لازم انجام شود.

وی ادامه داد: کمیسیون اقتصادی پیشنهادات خود را به کمیسیون تلفیق ارائه کرده است و نماینده دولت می تواند با حضور در تلفیق پیشنهادات کارشناسی خود را ارائه دهد.این نماینده مجلس تصریح کرد: خواست کمیسیون اقتصادی مجلس اجرای مناسب و جدی مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه هاست، اما باید از تولید حمایت شود و وضعیت معیشتی مردم در این مدت با مشکل مواجه نشود؛ اگر از تولید حمایت نشود مطمئنا افزایش یارانه نقدی وضعیت معیشتی مردم را بهبود نخواهد داد.