آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۷۹
حوادث
۱۹

میزبان، مهمان را کشته بود

کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی استان اصفهان راز قتل مردی را که جسدش2 ماه پیش در رودخانه زاینده رود کشف شده بود، فاش و عامل جنایت را دستگیر کردند.

سرهنگ حسین حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در ارتباط با این پرونده گفت: 7 بهمن سال 90 در پی تماس تلفنی شهروندی با مرکز فوریت های پلیسی 110، جسد مردی که دست و پایش با طنابی بسته شده بود در رودخانه زاینده رود کشف شد.

وی افزود: از آنجا که هویت جسد بر اثر ماندن در درون آب قابل شناسایی نبود، کارشناسان تشخیص هویت این پلیس با تلاش فراوان در کمتر از یک هفته موفق شدند هویت مقتول را شناسایی کنند. حسین زاده با بیان این که مقتول مردی حدود 28 ساله به نام اسماعیل بود، یادآور شد: از آن زمان تحقیقات برای یافتن سرنخی از قاتل یا قاتلان وی در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان دریافتند او از یکی از استان های همجوار به اصفهان آمده و به منزل یکی از اقوام خود رفته که از آن زمان دیگر اثری از وی نبوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: ماموران با تحقیقات گسترده، منزلی را که مقتول قبل از ناپدید شدن در آن مستقر شده بود، شناسایی و به آن محل اعزام شدند. کارآگاهان با ورود به محل اقامت وی متوجه تکه طنابی شدند که با طنابی که به دست و پای مقتول بسته شده بود، مطابقت داشت. وی افزود: با انجام آزمایش های دقیق معلوم شد طناب کشف شده همراه جسد، قسمتی از طنابی است که کارآگاهان آن را در منزل مظنون حادثه یافته بودند. سرهنگ حسین زاده گفت: با مشخص شدن این موضوع فرد مظنون به اتهام قتل دستگیر و همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان خاطرنشان کرد: تحقیق در ارتباط با انگیزه های این جنایت ادامه دارد.