آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۷۹
صفحه آخر
۲۰
دیدنی روز

تعلیق و دلهره در تلویزیون

سروش امیدوار

اگر علاقه مند به تماشای فیلم های سینمایی هستید که آدرنالین خون شما را بالاببرد، امشب و فردا به تماشای فیلم های «آدمکش» و «روز شغال» از شبکه های یک و 3 بنشینید.

فیلم روز شغال ساخته فرد زینه مان امشب ساعت 30 /23 از شبکه 3 روی آنتن می رود. آنهایی که نسخه ویدئویی یا نسخه های دیگر این فیلم را دیده اند، بعد از تماشای آن دچار نوعی دلهره شده اند. این که یک آدمکش حرفه ای چگونه برای ترور مارشال دوگل دست به هر کاری می زند، یکی از امتیازات این فیلم است. شخصیتی که با نام مستعار «شغال» فعالیت می کند و هیچ کس به جز رهبر گروه oas از ماهیت واقعی او خبر ندارد. خونسردی شغال و این که او در بحرانی ترین لحظات می تواند بهترین تصمیمات را بگیرد ویژگی منحصر به فرد شخصیت شغال است. او با گریم های مختلف پلیس را فریب می دهد و از دست ماموران امنیتی می گریزد.

روز شغال را فرد زینه مان در سال 1973 مقابل دوربین برد. در این فیلم که جایزه بهترین اسکار را در زمان خودش به خانه برد، بازیگرانی مانند ادوارد فوکس، میشل لونسرال، آلن بادال، اریک پورتر و ژان مارتن ایفای نقش می کنند.

اما دلهره در فیلم های ایرانی شکل دیگری دارد. با تماشای فیلم «آدمکش» ساخته رضا کریمی که روز جمعه ساعت 16 از شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت، با این نوع دلهره بیشتر می توان آشنا شد. این فیلم را کریمی در سال 88 بر اساس فیلمنامه ای از محمدهادی کریمی مقابل دوربین برد. این فیلم داستانی دارد که بر اساس موقعیت های روان شناختی آدم ها نوشته شده است.

قصه فیلم درباره پزشکی جوان به نام مازیار (بهرام رادان) است که در پزشکی قانونی مسوولیت معاینه افراد متهم به قتلی را به عهده دارد که بیمار روانی به نظر می رسند. روزی دوست قدیمی اش با بازی حامد بهداد به او مراجعه می کند و از او می خواهد تا برای زنی به نام رویا ملک زاده (مهتاب کرامتی) که متهم به قتل است، گواهی جنون صادر کند. رویا زن مورد علاقه بهداد است و حالااین ماجرا مازیار را در مسیری قرار می دهد که به عنوان یک پزشک جرم شناس کم کم درگیر ماجرایی جنایی شده و خود مرتکب جرم می شود.

از بازیگران این فیلم پرتعلیق می توان به لیلااوتادی، قطب الدین صادقی، افسانه بایگان، شهرزاد کمال زاده، سیامک صفری و... اشاره کرد.