آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۷۹
صفحه آخر
۲۰
رنگ آسمان

ادامه بارش های پراکنده

احسان مرادی

همان طور که پیش بینی شده بود طی روزهای گذشته بارش های بهاری مناطق مختلفی از کشور را فرا گرفت. این بارش ها به​صورت پراکنده و موقتی است که همچنان ادامه خواهد یافت.

دیروز: روز گذشته همچنان در مناطقی از جنوب غرب، جنوب، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس، شمال شرق، شرق، ارتفاعات جنوب شرق، دامنه های البرز، مناطقی از تهران و مناطقی از مرکز، بارش های رگباری گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد را شاهد بودیم. در مناطقی بخصوص در استان های چهارمحال و بختیاری و لرستان این بارش ها همراه با تگرگ نیز بود. در سایر مناطق کشور وزش باد و افزایش ابر، پدیده غالب گزارش شد.

امروز: امروز نیز البته با شدت کمتر در برخی مناطق یادشده بارش ها ادامه خواهد یافت. همان طور که گفته شد از این به بعد از شدت بارش ها کاسته خواهد شد. نکته دیگر افزایش تدریجی دما در سطح کشور و بخصوص در نیمه شمالی از امروز به بعد است. امروز همچنین وزش باد شدید در جنوب شرق کشور و مناطقی از شرق دور از انتظار نیست.

آینده نگری: طی روزهای آینده همچنان گذر متناوب امواج ناپایدار را از فراز کشورمان انتظار داریم که بیشترین تاثیر این امواج در استان های حاشیه زاگرس مرکزی و جنوبی خواهد بود. در همین مدت و طی روزهای آینده دمای هوا در نیمه شمالی کشور افزایش خواهد یافت و طی آغازین روزهای هفته آینده به اوج خود خواهد رسید.