آرشیو پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۷۹
ایران
۱۵

مرز خسروی شنبه آینده باز می شود

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: با رایزنی های صورت گرفته با طرف عراقی مرز بین المللی خسروی از روز شنبه نوزدهم فروردین سال جاری برای تردد زوار عتبات عالیات بازگشایی می شود. به گزارش ایرنا، رضا نجفیان افزود: روز گذشته نمایندگان این سازمان با طرف عراقی مذاکراتی داشتند که توفیقاتی نیز در این مذاکرات به دست آمده است. قرار شد از روز شنبه شاهد از سرگیری تردد دوباره زوار عتبات عالیات از مرز بین المللی خسروی به کشور عراق باشیم.

وی با اشاره به این مذاکرات گفت: در ابتدای بازگشایی دوباره تردد زوار از مرز بین المللی خسروی همچون گذشته روزانه 20 کاروان زائر به اماکن مقدس کشور عراق اعزام می شوند و به همین تعداد کاروان زیارتی نیز به داخل کشور وارد خواهند شد.

نجفیان از آمادگی کامل مرز بین المللی خسروی با داشتن بزرگ ترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه برای افزایش حجم تردد زوار خبر داد و گفت: چنانچه طرف عراقی مشکلاتشان را در این خصوص مرتفع کنند تردد کاروان های زائر را از این مرز بین المللی افزایش خواهیم داد.

وی با بیان این که پیش از بسته شدن این مرز، روزانه 20 تا 25 کاروان زائر ایرانی به عراق عزیمت می کرد، افزود: مرز خسروی بیشترین حجم تردد زائران عتبات عالیات را در میان مرزهای مشترک ایران با عراق دارد.

مرز خسروی از پنجم فروردین ماه جاری با توجه به تصمیم مقامات عراق و برگزاری اجلاس سران اتحادیه عرب، به مدت یک هفته بسته شد، ولی به دلیل برخی مشکلات جزیی داخل عراق، این مرز هنوز برای تردد زوار عتبات عالیات بازگشایی نشده است.