آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۰
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

«مرگ تدریجی یک رویا» بوسنیایی شد

سریال مرگ تدریجی یک رویا برای بینندگان شبکه سحر در بوسنی و هرزگوین و منطقه بالکان با زیرنویس بوسنیایی به نمایش درمی آید.

به گزارش ایسنا، سریال مرگ تدریجی یک رویا از 19 فروردین هر روز به جز یکشنبه ها ساعت 45/12 (به وقت تهران) و تکرار آن 50/01 بامداد (به وقت تهران) روی کانال یک شبکه جهانی سحر برای مخاطبان بوسنیایی زبان پخش خواهد شد.

رحمان رستم پور، سرپرست زیرنویس بوسنیایی این سریال گفت: ترجمه متون مرگ تدریجی یک رویا از فارسی به بوسنیایی توسط مهرداد پورکی از اردیبهشت سال 90 آغاز شد و تا اواسط مرداد ماه ادامه داشت و بعد از اتمام کار زیرنویس که به مدت 3 و نیم ماه طول کشید، اواخر آبان سال 90 تحویل سیمای بوسنیایی شد.

مرگ تدریجی یک رویا اولین ساخته تلویزیونی فریدون جیرانی براساس فیلمنامه ای از علیرضا محمودی و محصول گروه فیلم و سریال شبکه 2 سیمای جمهوری اسلامی ایران است. مرگ تدریجی یک رویا داستان زندگی پرفراز و نشیب نویسنده ای جوان به نام مارال عظیمی است که با نوشتن یک رمان معروف می شود و با وسوسه های خواهرش و یک منتقد ادبی از همسرش حامد یزدان پناه جدا شده و به ترکیه می رود. این سریال به زبان بوسنیایی پخش خواهد شد.

دانیال حکیمی، سامیه لک، ستاره اسکندری، هوشنگ توکلی، پولاد کیمیایی، فریده سپاه منصور و... جمعی دیگر از بازیگران ایرانی این سریال هستند.