آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۰
جامعه
۱۷

قیمت حج تمتع اعلام شد

سازمان حج و زیارت، کف قیمت را برای حج تمتع امسال 4 میلیون و 300 هزار تومان و سقف قیمت را نیز 5 میلیون و 700 هزار تومان اعلام کرد.

پذیرش دارندگان اولویت های حج تمتع در سراسر کشور از پنجشنبه و در استان های تهران، قم و البرز از دیروز آغاز شده است. در سال جاری، تمامی دارندگان قبض های حج تمتع تا تاریخ 20 مرداد 84 و متقاضیان دارای اسناد ثبت نامی سال های 1360 و 1363 دارای اولویت تشرف به حج تمتع هستند. سازمان حج و زیارت اعلام کرد افرادی که در سال های 1360، 1363، 1377 و 1378 برای حج تمتع در بانک ملی ثبت نام کرده اند باید پیش از ثبت نام در کاروان های انتخابی، برای تبدیل سند خود به 10 میلیون ریالی اقدام کنند. دارندگان اولویت تشرف برای ثبت نام علاوه بر امکان مراجعه حضوری به کاروان های منتخب، در صورت تمایل می توانند از ظرفیت 50 درصدی هر کاروان برای ثبت نام غیرحضوری نیز استفاده کنند.

این دسته از زائران برای ثبت نام اینترنتی باید با مراجعه به آدرس http: / / haj91.haj.ir مراحل ثبت نام در کاروان استان محل سکونت خود را انجام دهند.

دانشجویان عمره گزار تا آخر هفته هزینه ها را بپردازند

رئیس ستاد عمره دانشگاهیان نیز درخصوص دانشجویان عمره گزاری که هنوز هزینه عمره خود را به صورت کامل پرداخت نکرده اند، گفت: این دسته از دانشجویان تا پایان هفته فرصت دارند هزینه خود را پرداخت کنند.

محمدرضا فقیهی افزود: در صورتی که دانشجویان هزینه عمره خود را پرداخت نکنند به منزله انصراف آنها از عمره تلقی خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: دانشجویان می توانند با مراجعه به هر یک از شعب بانک ملت از مبلغ 600 هزار تومان به عنوان وام عمره بهره مند شوند.

فقیهی با بیان این که در حال حاضر اعزام کاروان استادان در حال انجام است، تصریح کرد: پس از آن در تاریخ 25 فروردین اعزام کاروان های پسر و از 10 اردیبهشت ماه نیز اعزام کاروان متاهلان و استادان یک نفره آغاز می شود.