آرشیو شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۰
صفحه آخر
۲۰
رنگ آسمان

بارش های جدید در مناطقی از کشور

احسان مرادی

گذر پیاپی امواج ناپایدار در سال جدید سبب بارش های رگباری در مناطق مختلف میهن شده است. خوشبختانه نقشه های مختلف پیش بینی وضع هوا، ادامه گذر امواج ناپایدار را از آسمان برخی مناطق کشور نشان می دهد.

دیروز: روز گذشته در برخی مناطق مرکزی، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس، شمال شرقی و شرقی رشد ابر و بارش های پراکنده رخ داد. البته بارش ها چندان جدی نبود. همچنین در این روز ادامه روند افزایش دما را شاهد بودیم. این روند افزایشی از پنجشنبه گذشته شروع شده بود که در نیمه شمالی بسیار محسوس بود.

امروز: امروز انتظار داریم که بر شدت و گستره بارش ها در مرکز، مناطقی از دامنه های البرز و زاگرس، شرق و شمال شرق افزوده شود. بارش ها به صورت رگبارهای موقتی همراه با وزش باد، رعد و برق و در مناطقی همراه با تگرگ است. امروز در مناطقی که بارش رخ می دهد، روند کاهشی دما را انتظار داریم اما در بیشتر مناطق کشور دما افزایش خواهد داشت.

آینده نگری: به نظر می رسد فردا هم در مناطقی از میهن بارش ها ادامه یابد اما به تدریج از شدت ناپایداری ها کاسته می شود و دمای هوا همچنان افزایش خواهد یافت. بار دیگر از اواسط این هفته سامانه ناپایدار جدیدی از سمت غرب وارد کشور می شود.

وضع راه ها: در حال حاضر تنها در مناطقی از کشور که از آن یاد شد، راه ها لغزنده و مه آلود است و در سایر راه های کشور اوضاع عادی می باشد.

تصویر ماهواره: در تصویر دریافتی از ماهواره که مربوط به بعدازظهر روز گذشته است، آسمان مناطق مختلفی از میهن را پوشیده از ابر می بینید که البته برخی از ابرها تنها پوششی هستند و بارشی ندارند. همچنین ابرهای متراکمی را میان دریای مدیترانه و دریای سیاه می بینید که ناشی از سامانه کم فشاری است که بزودی کشورمان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.