آرشیو یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۱
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

روایت «هزار و یک داستان» در شبکه شما

پخش مجموعه 26 قسمتی انیمیشن «هزار و یک داستان» تولید سیمای مرکز اصفهان آغاز شد. این انیمیشن هر روز ساعت 30/16 از شبکه شما روی آنتن می رود.

علی رئیسی، تهیه کننده این مجموعه در گفت وگو با «جام جم» درباره این مجموعه انیمیشن گفت: پس از مطالعه و بررسی بیش از 2000 عنوان کتاب، 26 جلد از آنهایی که به لحاظ قصه و تصویرگری از کیفیت بهتری برخوردار بودند برای تبدیل به انیمیشن انتخاب شدند.

وی با اشاره به این نکته که پیش تولید مجموعه هزار و یک داستان 7 ماه طول کشیده، افزود: پس از بازنویسی قصه ها و بازآفرینی شخصیت ها و صحنه ها کار تولید از مهر 89 آغاز شد.رئیسی از موفقیت این انیمیشن در کسب پروانه زرین بیست وپنجمین جشنواره کودک در سال گذشته و کسب جایزه ویژه بخش سیمای جشنواره ملی فیلم دانشجویی خبر داد و گفت: شروع هر قسمت از این مجموعه با قصه گو آغاز شده و در ادامه قصه به صورت انیمیشن ادامه می یابد.

تهیه کننده مجموعه انیمیشن هزار و یک داستان با اشاره به همکاری مستقیم و غیرمستقیم بیش از 30 نفر از هنرمندان اصفهانی در تولید این مجموعه گفت: این مجموعه را ریحانه کاوش کارگردانی کرده و نگار زنجانی، فرشید توکلی، مرجان کازرونی و یکتا فیروزمنش به عنوان انیماتور با وی همکاری داشته اند.

از دیگر عوامل سازنده این انیمیشن می توان به علیرضا مصلحی: کامپوزیت، سعید محسنی: فیلمبردار، فضای دیجیتال: سعید مهدوی، حسن قاسمی و حسین یگانه: صدابرداران، مرجان خواجه کازرونی: قصه گو و افروز باباعلی: طراح لباس، اشاره کرد.