آرشیو شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۶
صفحه آخر
۲۰
رنگ آسمان

خودنمایی بهار

احسان مرادی

همان طور که پیش بینی شده بود، از اواخر هفته گذشته بارش های بهاری به صورت رگبار و در مناطقی رعد و برق و تگرگ مناطق مختلف میهن را فراگرفت. در مناطقی که بارش داشتیم، هوا لطافت خاصی یافت و کشاورزان شادمان شدند. این شرایط همچنان ادامه دارد.

دیروز: روز گذشته در غرب، دامنه های زاگرس، دامنه های البرز، جنوب غرب، جنوب، مرکز، سواحل دریای خزر، مناطقی از تهران و مناطقی از شمال شرق بارش های بهاری را شاهد بودیم.

امروز: امروز انتظار ادامه خودنمایی بهار در بیشتر مناطق میهن را داریم. همچنین در برخی مناطق بارش تگرگ و رگبارهای شدید سبب آبگرفتگی معابر عمومی، خسارت به محصولات باغی و کشاورزی خواهد شد. ضمن این که از امروز بارش ها به شرق نیز می رسد و در مرکز و دامنه های زاگرس، شدت خواهد یافت. همچنین روند کاهش دما امروز هم ادامه دارد.

آینده نگری: به نظر می رسد از فردا بارش ها در مناطقی از غرب کشور فروکش کند، اما در سایر مناطق همچنان ابر و باد و باران خودنمایی می کند. به دلیل مناسب بودن رطوبت در سطح زمین و گذر امواج ناپایدار، روز دوشنبه نیز احتمال ناپایداری و بارش در مناطق گسترده ای از کشور وجود دارد.

وضع راه ها: در حال حاضر بیشتر راه های کشور لغزنده و مه آلود است. حتی در برخی کوهستان ها و گردنه های سردسیر، بارش برف و کولاک نیز رخ می دهد.