آرشیو شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۶
حوادث
۱۹

اعتراف سارقان گوسفند ها به جنایت

2 مرد که به قصد سرقت گوسفندان یک مرد چوپان، او را در رودسر گیلان کشته و احشام را دزدیده بودند، در روستای قدیم آباد قزوین دستگیر شدند.

به گزارش جام جم، چند روز پیش مردی از اهالی روستای قدیم آباد قزوین با مرکز فوریت های پلیسی 110 قزوین تماس گرفت و به ماموران اطلاع داد مرد همسایه اش قصد فروختن چند راس گوسفند را دارد که گمان می برم آنها را دزدیده است.

درپی اظهارات این مرد، ماموران آگاهی به محل فوق اعزام و در تحقیق از همسایه ها متوجه شدند گوسفندان دزدی بوده و در خانه مرد همسایه نگهداری می شود.

به این ترتیب، با هماهنگی وارد خانه مرد متهم شدند و او را همراه دوستش که در آن خانه پنهان شده بود، دستگیر کردند.متهمان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی، سرقت را انکار و عنوان کردند گوسفندان را از مردی در شمال خریده اند.

درپی این اظهارات، ماموران برای یافتن صاحب گوسفندان از چند مرکز پلیس استعلام کردند.

ردپای متهمان در جنایت

تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که روز بعد با دریافت گزارشی از سوی پلیس آگاهی رودسر در استان گیلان معلوم شد جسد مرد چوپانی درون یک کانال آب پیدا شده و گوسفندان نیز به سرقت رفته است.

با کسب این خبر، ماموران به تحقیق دوباره از 2 متهم پرداختند تا این که آنها به قتل مرد چوپان اعتراف کردند.

اعتراف به قتل با انگیزه سرقت گوسفندان

متهمان در بازجویی های پلیسی گفتند، از مدتی پیش در صدد سرقت احشام بودیم تا این که 19 فروردین با سفر به روستایی در رودسر گیلان با مرد چوپانی که قصد فروختن گوسفندانش را داشت، آشنا شدیم و همان موقع تصمیم به سرقت احشام گرفتیم. در ادامه معلوم شد، متهمان به بهانه خرید گوسفندان در محل قرار با مرد چوپان به او حمله ور شده و پس از قتل، جسدش را در کانال آب انداخته اند.

آنها گوسفندان را دزدیده و با انتقال به روستای محل زندگی خود، قصد فروختن آنها را داشته اند که دستگیر شده اند.

بنابراین گزارش، متهمان با اعتراف به قتل مرد چوپان و سرقت گوسفندانش، با قرار قانونی روانه زندان شدند.

تحقیقات تکمیلی از 2 سارق متهم به قتل ادامه دارد.