آرشیو شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۶
جامعه
۱۷

انتقاد از فروش چیپس و پفک در بوفه مدارس

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: فروش برخی مواد خوراکی مانند پفک، چیپس، لواشک و فست فود در بوفه برخی مدارس غیر بهداشتی است و باید از این اقدام جلوگیری کرد. این در حالی است که وزارت آموزش و پرورش بارها از ممنوعیت فروش این مواد خوراکی خبر داده بود.

بشیر خالقی در گفت و گو با فارس، از وضعیت سلامت و بهداشت برخی مدارس کشور ابراز نارضایتی کرد و افزود: عدم تمیزی سرویس های بهداشتی، فروش اغذیه های غیر بهداشتی و اندک بودن مربیان بهداشتی در برخی مدارس از جمله مواردی است که سلامت دانش آموزان را به خطر می اندازد.

وی تصریح کرد: استاندارد بهداشتی مدارس یعنی این که به ازای هر 40 دانش آموز باید یک سرویس بهداشتی ایجاد شود که این قانون دارای مشکلاتی است و معتقدم باید یک سرویس بهداشتی به ازای هر 20 دانش آموز وجود داشته باشد، چرا که در زنگ های استراحت سرویس های بهداشتی با هجمه وسیعی از دانش آموزان مواجه می شود که در صورت معطل ماندن دانش آموزان، احتمال ابتلابه سنگ مثانه و دیگر اختلالات دفعی در آنها افزایش می یابد.

این نماینده مجلس با انتقاد شدید از نظافت سرویس های بهداشتی برخی مدارس، تصریح کرد: کثیف بودن سرویس های بهداشتی برخی مدارس علاوه بر ایجاد ضرر های جسمی و روحی برای دانش آموزان، باعث عادت کردن آنها به این رویه می شود که رفتار های زشت اجتماعی را در آینده در پی خواهد داشت.

خالقی، فروش برخی اغذیه ها از جمله پفک، چیپس، لواشک و فست فود در بوفه برخی مدارس را غیربهداشتی و نامناسب دانست و گفت: فروش این گونه تغذیه ها نه تنها هیچ تاثیری در رشد دانش آموزان ندارد، بلکه سبب بروز برخی بیماری ها نیز می شود، بنابراین بهتر است تغذیه ها با توجه به ارزش غذایی آنها درجه بندی شود و در بوفه مدارس به فروش برسد.