آرشیو یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۷
جامعه
۱۷

روزانه 1400 خودرو به شهر تهران افزوده می شود

خودروهای تک سرنشین و پرسرنشین در تهران جدا می شود

معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به جدیت شهرداری در راه اندازی خطوط HOV تاکید کرد: خطوط HOV تنها متعلق به تاکسی و ون نیست؛ بلکه خودروهای شخصی پرسرنشین نیز اجازه استفاده از این خطوط را خواهند داشت.

سیدجعفر تشکری هاشمی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که روزانه 1400 خودرو به شهر تهران افزوده می شود، افزود: اگر این تعداد خودرو را به یکدیگر متصل کنیم، طول تولید خودروهای وارد شده در پایتخت در روز به 7 کیلومتر می رسد.وی با بیان این که شهر تهران به اشغال خودروها درآمده است، گفت: ما شاهد شهری هستیم که بجز خودروها، هیچ کس جای تکان خوردن در آن را ندارد و به نوعی شهر از ماشین اشباع شده است.

معاون ترافیک شهردار تهران با تاکید بر این که راه برون رفت از این مساله ایجاد محدودیت برای خودروها یا توسعه معابر شهر نیست، گفت: تنها راه حل چالش ترافیک شهر تهران این است که یک راه عبوری ویژه برای خودروهایی که بیشترین جابه جایی را انجام می دهند، پیش بینی کنیم.

تشکری هاشمی با بیان این که متوسط سرنشین خودرو در تهران یک و نیم نفر است، افزود: از آنجا که هر خط عبوری در یک ساعت تنها 1800 خودرو را جابه جا می کند و 10 ساعت پیک ترافیک نیز در شبانه روز وجود دارد، بنابراین از یک خیابان با متوسط 3 خط عبوری روزانه 81 هزار نفر می توانند عبور کنند.

معاون ترافیک شهردار تهران با بیان این که به طور عمومی خطوط ویژه، بهترین راهکار برای حل مشکل ترافیک تهران در شماری از معابر است، افزود: شهرداری تهران با توجه به این مساله قصد راه اندازی خطوط HOV در برخی معابر را دارد.

تشکری هاشمی با بیان این که خطوط HOV می تواند به توزیع عادلانه معابر در میان شهروندان کمک کند، خاطرنشان کرد: خطوط HOV ویژه خودروهایی است که بتوانند با حداکثر ظرفیت تردد کنند.

وی با اشاره به این که راه اندازی خطوط HOV در تهران فعلادر حد یک ایده و موضوع مطالعاتی است، تاکید کرد: شهرداری این موضوع را با جدیت دنبال می کند؛ چراکه راه اندازی خطوط HOV در بسیاری از کشورها تجربه شده و نتایج آن موفقیت آمیز بوده است.

معاون ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: با راه اندازی این خطوط، خودروهای کم سرنشین و تک سرنشین در بار معقول ترافیک می مانند، اما خودروهای پرسرنشین می توانند سریع تر به مقصد برسند.