آرشیو یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۷
ایران
۱۵

مردم کلاردشت آب آلوده می نوشند

شهر گردشگرپذیر کلاردشت به رغم بهره دهی امکانات ملی، از حداقل امکانات رفاهی، بهداشتی و آموزشی برخوردار است، مردمان این شهر که هنوز از زیر بار مشکلات ناشی از سیل کلاردشت کمر راست نکرده اند، این بار با آب گل آلود مواجه هستند.

یک پزشک عمومی کلاردشت با تایید این خبر گفت: 50 درصد مراجعان به مراکز درمانی، آب آلوده مصرف کرده اند. محمد سنایی، بخشدار کلاردشت با تایید گلایه های مردم منطقه درخصوص گل آلود بودن آب شرب منطقه افزود: با پیگیری انجام شده و تلاش آبفاهای شهری و روستایی نابسامانی آب شرب منطقه هنوز حل نشده است. جعفر رستمی فر، رئیس شورای اسلامی شهرستان چالوس و عضو شورای شهر کلاردشت نیز با انتقاد از بی توجهی مسوولان در حفظ سلامت مردم گفت: متاسفانه بیشتراز 8 ماه است که آب آشامیدنی مردم آلوده شده و در بسیاری از مواقع حتی برای استحمام و شستن لباس مناسب نیست.

وی افزود: آب آلوده سبب شیوع بیماری های پوستی و گوارشی اکثر مردم روستایی و شهری منطقه شده که البته بارها در جلسات متعدد و در نامه های مختلف، مسوولان را در جریان آب آلوده کلاردشت قرار داده ایم و هر بار مسوولان قول داده اند که به مشکل آلودگی آب منطقه رسیدگی می کنند ولی نه تنها به قولی که داده اند، عمل نکرده اند. عضو شورای شهر کلاردشت گفت: مشکل آلودگی آب آشامیدنی کلاردشت، پس از سیل دوم تیر 90 حادتر شده که امیدواریم مسوولان شهرستانی و استانی به جای وعده و توجیه ضعف مدیریتی خود، عمل کنند.

جواد مهرآرا، مدیر درمانگاه ولیعصر(عج) کلاردشت با تایید آلودگی آب آشامیدنی منطقه کلاردشت تصریح کرد: وجود میکروب، قارچ و دیگر ویروس های موجود در آب، موجب شد 50 درصد بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی از نوع بیمارانی باشند که با عوارض پوستی و اسهال و استفراغ روبه رو هستند.

وی افزود: متاسفانه آلودگی در منطقه کلاردشت تنها به آب آشامیدنی برنمی گردد، بلکه ضعف مدیریت شهری در نادیده گرفتن هدایت فاضلاب های خانگی به رودخانه حفاظت شده سردآبرود و انباشت زباله در سطح شهر و روستا، دست به دست هم داده تا منطقه کلاردشت با مشکل زیست محیطی و آلودگی روبه رو شود.