آرشیو دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۱، شماره ۳۳۸۸
اقتصادی
۴

مخالفت یونانی ها با طرح نجات اقتصادی اروپا

تازه ترین نظرسنجی ها در یونان نشان می دهد بیشتر مردم این کشور مخالف طرح نجات اقتصادی مشترک ارائه شده از سوی صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا هستند.

به گزارش فارس و به نقل از فرانس پرس، نظرسنجی انجام شده توسط موسسه نظرسنجی ام آر بی یونان نشان می دهد مردم ترجیح می دهند دولت ائتلافی این کشور با اتخاذ سیاست های اقتصادی و مالی مناسب و مستقل، اقتصاد این کشور را از بحران نجات داده و به مسیر رشد و رونق بازگرداند.

بر اساس این گزارش، بیش از 2/26 درصد مردم یونان به طور کامل با هرگونه طرح نجات اقتصادی و مالی صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا مخالف هستند. بر این اساس، بیش از 66 درصد مردم یونان نیز خواستار باقی ماندن یونان در منطقه یورو هستند ولی از طرح های جایگزین دولت آتن برای نجات اقتصادی حمایت می کنند.

این گزارش حاکی است، بیش از 2/13 درصد مردم یونان نیز خواستار خروج این کشور از منطقه یورو هستند. یونان در سال 2010 میلادی مجبور شد برای رهایی از بحران ورشکستگی مالی و اقتصادی کمک های مالی بین المللی دریافت کند و در ازای دریافت این کمک ها متعهد به اجرای سیاست های ریاضت اقتصادی با هدف کاهش کسری بودجه و بدهی شده است.

افزایش مالیات ها، کاهش دستمزدها و افزایش سن بازنشستگی بخشی از اصلاحات اقتصادی و مالی انجام شده در یونان به شمار می رود که با مخالفت شدید افکار عمومی روبه رو شده است. آمارهای رسمی دولت یونان نشان می دهد بیش از یک میلیون بیکار در این کشور وجود دارد که معادل یک پنجم نیروی کار یونان است.