آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۳
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

تلویزیون کتاب و کتابخوانی را ترویج می کند

نخستین نشست شورای هماهنگی کتاب سیما با هدف هماهنگی بین شبکه ها برای ترویج موثر کتابخوانی و ایجاد نهضت مطالعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سیما، علی دارابی، معاون سیما در این جلسه بر ضرورت اهتمام ویژه و جدی شبکه های مختلف سیما برای ترویج موثر مطالعه و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد. دارابی تصریح کرد: باید در شبکه های سیما و در همه ساختارها برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا از همه ظرفیت های موجود سیما برای فرهنگسازی در این رابطه استفاده شود.

معاون سیما فراگیر کردن مطالعه و کتابخوانی را برای کودکان، نوجوانان و خانواده، توجه به کتاب و کتابخوانی در فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی و تدارک ویژه برنامه هایی براساس ماموریت شبکه های مختلف ضروری دانست.

وی با تاکید بر این که ارتقای کمی و کیفی «عادت به مطالعه» باید ذائقه سازی شود، از شورای کتاب سیما خواست در نشست های کاری خود از مسوولان، دست اندرکاران حوزه کتاب، ناشران و نویسندگان دعوت شود تا از دیدگاه های آنان بهره برد.

رستم وندی، رئیس شورای هماهنگی کتاب سیما و مدیر شبکه 4 نیز در این نشست، برنامه ریزی و سیاستگذاری در حوزه کتاب با توجه به ماموریت های تخصصی هر شبکه، معرفی نویسندگان، مولفان، ناشران، نقد و آسیب شناسی برنامه ها و توجه ویژه به دیدگاه مخاطبان و جلوگیری از تداخل ها و موازی کاری ها را از اهم ماموریت های شورای هماهنگی کتاب سیما برشمرد.