آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۳
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

رئیس مرکز پویا نمایی صبا خبر داد:تولید سالانه 200 ساعت انیمیشن در مرکز صبا

رئیس مرکز پویانمایی صبا گفت: 500 ساعت طرح برای تولید انیمیشن به تصویب رسیده که ساخت آن در سال جاری پیگیری می شود.

حسین ساری در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر این که مرکز پویانمایی صبا تلاش می کند تا تولید این طرح های انیمیشن در سال 91 انجام شود، ابراز امیدواری کرد که صبا در پایان سال بتواند حدود 260 ساعت انیمیشن تولید و به شبکه های تلویزیونی عرضه کند.

وی همچنین مجموع برنامه های در حال تولید و طرح های در حال نگارش را بیش از 200 عنوان ذکر کرد که اغلب آنها را مجموعه های انیمیشن تشکیل می دهند.

ساری، تولید آثار پویانمایی ویژه کودک و نوجوان را خواست و رویکرد اصلی صدا و سیما در حوزه انیمیشن عنوان کرد و گفت: براساس اهدافی که در راهبرد مرکز پویانمایی صبا ترسیم شده است، این مرکز باید به قطب پویانمایی بویژه در حوزه انیمیشن های دینی و اخلاقی تبدیل شود.

رئیس مرکز پویانمایی صبا توضیح داد: اکنون میزان پخش آثار انیمیشن داخلی نسبت به آثار خارجی در شبکه های تلویزیونی راضی کننده نیست.

وی افزود: صدا و سیما به دنبال ایجاد شبکه ویژه برای پخش انیمیشن است که لازمه آن افزایش کمی سهم انیمیشن های ایرانی است.

ساری همچنین میزان تولید سالانه این مرکز را 200 ساعت (حدود 15 هزار دقیقه) برآورد کرد و گفت: اگر به این رقم تولید انیمیشن در دیگر مراکز سیما افزوده شود به رقمی حدود 300 ساعت در سال می رسیم.

رئیس مرکز پویانمایی صبا هدف گذاری برای تولید سالانه 500 ساعت انیمیشن را دست یافتنی دانست و یادآورشد: هرچند این رقم نیاز شبکه های تلویزیونی را به طور کامل پوشش نمی دهد، اما اگر بنا داریم به قطب تولید انیمیشن تبدیل شویم، باید از نظر کمی و کیفی در بخش تولید رشد کنیم.

ساری افزود: تولید آثار انیمیشن در ایران نوپاست و در 2 دهه اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته؛ اما رتبه خوبی را بین دیگر کشورها دارد.

وی برپایی جشنواره هایی با محوریت انیمیشن، کارگاه های آموزشی، جلسات هم اندیشی، بازآموزی و آموزش های مهارتی فعالان را از اقداماتی برشمرد که در ارتقای کیفی انیمیشن های تولیدی موثر است.