آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۳
جهان
۶

کشف 10 تن مواد منفجره در افغانستان

یکی از مقام های اطلاعاتی افغانستان روز گذشته اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور 5 تروریست را در ارتباط با حمل 10 تن مواد منفجره بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا، این عده قصد داشتند از این مواد در حمله به مناطق پرجمعیت کابل، پایتخت افغانستان استفاده کنند.براساس این گزارش، این مقدار مواد منفجره از یک دستگاه کامیون حامل سیب زمینی به دست آمد. اگرچه این خبر روز گذشته اعلام شد اما بنا به گفته مقامات افغانستان، این محموله 2 روز قبل از حملات هماهنگ شده هفته گذشته گروه طالبان به کابل و استان های همجوار آن کشف و ضبط شده است.شفیق الله طاهری از سخنگویان اداره امنیت ملی افغانستان به خبرنگاران در کابل گفت: استفاده از این مقدار مواد منفجره می توانست به خون ریزی گسترده ای منجر شود.وی افزود: 3 نفر از متهمین پاکستانی و 2 نفر افغان هستند که مواد منفجره را از پاکستان وارد کشور کرده بودند.

به گفته مقامات، یکی از این افغان ها از فرماندهان طالبان بوده و 2 نفر از این پاکستانی ها نیز با سازمان اطلاعاتی پاکستان (ISI) ارتباط داشته اند. با کشف این محموله سنگین از مواد منفجره و حملات زنجیره ای هفته گذشته در کابل و دیگر شهرهای افغانستان می توان گفت که نیروهای شبه نظامی بهار حملات خود را با شدت هر چه تمام تر آغاز کرده اند.

همچنین در خبر دیگری، لطف الله مشعل، سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان جزئیات سوء قصد نافرجام یکشنبه هفته گذشته به معاون دوم رئیس جمهور این کشور را اعلام کرد و گفت: افراد دستگیر شده به نام های عبدالله خان و نورالله ذبیح الله برای ترور محمدکریم خلیلی وارد کابل شده بودند.