آرشیو یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۳
صفحه آخر
۲۰
رنگ آسمان

هوا گرم تر می شود

احسان مرادی

طی روزهای گذشته شاهد افزایش تدریجی دمای هوا در بیشتر مناطق میهن بودیم. البته در زمین هایی که بهار با رگبار و رعد و برق خودنمایی کرد، دمای هوا یا کاهش داشت یا این که ثابت ماند. افزایش دما تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت.

دیروز: روز گذشته، بخصوص در ساعات بعدازظهر و عصر در مناطقی از نیمه شرقی کشور شامل شمال شرق، شرق، تا حدی جنوب شرق، شرق دامنه های البرز و برخی مناطق مرکزی، رشد ابر و رگبار و رعد و برق های موقتی و در برخی مناطق بارش تگرگ را شاهد بودیم.

در این مناطق موقتی و در ساعاتی دمای هوا کاهش یافت اما در سایر مناطق افزایش دما را شاهد بودیم. همچنین روز گذشته گرد و غبار رقیقی مناطق مرکزی و حتی تهران را فرا گرفت.

امروز: امروز انتظار ادامه ناپایداری ها و رگبارهای پراکنده را در نیمه شرقی کشور داریم. همچنین از میزان گرد و غبار در مرکز و تهران کاسته می شود. امروز همچنان روند افزایشی دما ادامه خواهد داشت. این افزایش در ساعات ظهر و بعدازظهر و در مناطقی که آسمان صاف است، نمود بیشتری دارد، البته به دلیل فعالیت سامانه ای ضعیف گاهی در ساعاتی از روز پوشش هایی از ابرهای بدون بارش در آسمان ظاهر می شود.

آینده نگری: فردا نیز همچنان در برخی مناطق نیمه شرقی، به صورت موقتی رشد ابر و رگبار و رعد و برق های پراکنده ادامه می یابد. در سایر مناطق اوضاع جوی آرام پیش بینی می شود.

همچنین تا اواسط هفته روند افزایشی دما ادامه خواهد داشت. اما از اواسط هفته به تدریج بر شدت و وسعت ناپایداری ها در سطح کشور افزوده خواهد شد.