آرشیو دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۴
صفحه اول
۱

حضور یک فیلم از تلویزیون ایران در جشنواره کن

«یک خانواده محترم» نخستین فیلم بلند داستانی مسعود بخشی و از تولیدات مرکز سیمافیلم به بخش 2 هفته کارگردان های جشنواره کن 2012 راه یافت.

محمد آفریده، تهیه کننده فیلم با اعلام این خبر به «جام جم» گفت: این فیلم روایتگر داستانی جذاب و درامی خانوادگی است که با نگاهی به داستان هابیل و قابیل در بستر اتفاقات و حوادث بعد از انقلاب مخصوصا آزادی خرمشهر به تصویر کردن شرایط و دیدگاه های شخصیت های داستان در حال حاضر می پردازد.

آفریده افزود: فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» تولید مشترک ایران و فرانسه است که با حمایت و مشارکت مرکز سیمافیلم تهیه شده است. مراحل پیش تولید و تولید فیلم در ایران و تمامی مراحل پس از تولید، توسط یک شرکت فرانسوی به انجام رسیده است. این فیلم تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره کن 65 خواهد بود.

از عوامل سازنده این فیلم می توان به مسعود بخشی (نویسنده و کارگردان)، مهدی جعفری (مدیر تصویربرداری)، بهمن حیدری، توما رابرت، ژان گی وران (صدا)، ژاک کومتس (تدوین)، محمود بخشی (مدیر هنری)، کیهان کلهر (موسیقی) و نوید فرح مرزی (چهره پرداز) اشاره کرد.

بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، آهو خردمند، مهران احمدی، پریوش نظریه، بهناز جعفری، مهرداد ضیایی، داوود فتحعلی بیگی، عدنان شاه طلایی، حسین مسلمی، نیکی نصیریان، یزدان جمشیدی و... از بازیگران این فیلم هستند.

گفتنی است «2 هفته کارگردان ها» یکی از مهم ترین بخش های جشنواره کن محسوب می شود که به کشف استعدادهای کارگردانی مشهور است.

مارتین اسکورسیزی، ورنر هرتزوگ، کن لوچ، مایکل هانکه و داریوش مهرجویی (با فیلم گاو) همگی با نخستین آثار داستانی خود در این بخش جشنواره کن انتخاب و معرفی شده اند.

مسعود بخشی پیش از این با آثار کوتاه و مستند خود، برنده جوایزی از جمله سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره فجر و جایزه شهید آوینی برای بهترین مستند سال شده است و یک خانواده محترم نخستین فیلم بلند داستانی اوست.این فیلم در گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مرکز سیمافیلم تهیه شده است.