آرشیو شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۳۹۶
جامعه
۱۷

اعطای بورس تحصیلی به برگزیدگان المپیاد دانشجویی

با برپایی المپیاد علمی دانشجویی در 2 روز گذشته، سازمان سنجش از اختصاص بورس و طرح سربازدانشجو به برگزیدگان این المپیاد خبر داد.

حسین توکلی، مشاور سازمان سنجش در گفت و گو با ایسنا، افزود: این المپیاد در 16 کدرشته از 17 کدرشته امتحانی شامل رشته های زبان و ادبیات فارسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، حقوق، شیمی، فیزیک، زیست شناسی، ریاضی، آمار، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی کامپیوتر و مهندسی کشاورزی (گرایش زراعت و اصلاح نباتات) برگزار شد و 2353 دانشجو در آن شرکت داشتند.

وی درخصوص اعلام نتایج این المپیاد توضیح داد: نتایج این المپیاد هفته سوم خردادماه از طریق سایت مرکز المپیاد و پیک سنجش به اطلاع داوطلبان و عموم خواهد رسید. همچنین نتایج المپیاد علمی دانشجویی متمرکز کشور و 15 نفر آزمون کارشناسی ارشد سال 91 بدون احتساب معدل پس از اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال 91 اعلام خواهد شد.

توکلی در مورد تسهیلات در نظر گرفته شده برای این المپیاد، گفت: نفرات اول تا سوم مرحله نهایی المپیاد می توانند از بورس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در صورت قبولی در مقطع دکتری برای هیات علمی، طرح سرباز دانشجوی نظام وظیفه و بورس بنیاد و امکانات آن استفاده کنند.همچنین 15 نفر اول برگزیدگان مرحله نهایی می توانند بدون شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، با توجه به رشته المپیاد، در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهند و تمامی دانشجویان شرکت کننده در این المپیاد به دفاتر استعدادهای درخشان استان های محل تحصیل خود معرفی خواهند شد.