آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۰۱۹۵
اخبار ورزشی - اخبار کشور
۱۳

سهمیه 74 کیلو به فنلاند کشیده شد2 سهمیه دیگر المپیک برای کشتی آزاد و فرنگی

پرویز هادی آزادکار وزن 120 کیلوگرم و حبیب الله اخلاقی فرنگی کار وزن 84 کیلوگرم ایران سهمیه بازیهای المپیک 2012 لندن را کسب کردند.

پرویز هادی کشتی گیر آزادکار وزن 120 کیلوگرم کشورمان که در دور نخست با قرعه استراحت روبرو بود، در دور دوم نوبویوشی آراکیدا از ژاپن را با نتیجه 7 بر صفر مغلوب کرد. هادی در دور سوم فاسون بارو از آلبانی را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد. هادی برای حضور در دیدار فینال در مرحله نیمه نهایی به مصاف دانیل رارس چینتوان از رومانی رفت و در یک کشتی جنجالی با نتیجه 5 بر 1 این کشتی گیر را شکست داد و ضمن حضور در دیدار فینال، سهمیه المپیک را کسب کرد. وی در دیدار فینال به دلیل عدم حضور کشتی گیر آلمانی به مقام قهرمانی رسید.

در وزن 84 کیلوگرم کشتی فرنگی حبیب الله اخلاقی نماینده کشورمان در دور نخست لیونگ بک از سوئد را با نتیجه 2- صفر شکست داد، اخلاقی در دور دوم نیز تیگران ساهاکیان از ارمنستان را با همین نتیجه مغلوب کرد. اخلاقی در دور سوم ملونین نمونوی از فرانسه را با نتیجه 2بر صفر شکست داد و انتقام شکست مسابقات جهانی دانمارک را از این کشتی گیر گرفت. اخلاقی در دیدار مرحله نیمه نهایی نیز در سه تایم و با نتیجه 6 بر 4 ولادمیر گوگیشیدزه از گرجستان را شکست داد و با حضور در دیدار پایانی این وزن سهمیه المپیک 2012 لندن را نیز به دست آورد. این کشتی گیر در دیدار نهایی نیز برابر حریف رومانیایی خود صاحب برتری شد و به مدال طلارسید.

اما در وزن 74 کیلوگرم کشتی فرنگی شرایط تفاوت زیادی با دو وزن دیگر داشت؛ هادی علیزاده پورنیا در دور نخست شریف بخیط از قطر را با نتیجه 2 بر صفر شکست داد اما در دور دوم مقابل ولادمیر شاتسیخ از اوکراین با نتیجه 3 بر 1 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعدی، علیزاده از دور رقابتها کنار رفت تا فرنگی کار ایران در این وزن در آخرین رقابتهای گزینشی در فنلاند که 15 تا 17 اردیبهشت ماه در شهر هلسینکی برگزار می شود، به میدان برود و در صورت فینالیست شدن المپیکی شود.