آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۰۱۹۵
ورزشی - اخبار کشور
۱۳

در اولین کنگره بین المللی هیپنوتیزم و علوم وابسته اعلام شد

دستیابی ایران به رتبه اول علم هیپنوتیزم در منطقه و آسیا

مشهد- خبرنگارکیهان:

دبیر علمی کنگره بین المللی هیپنوتیزم و علوم وابسته گفت: در حال حاضر ایران به لحاظ جایگاه علمی در هیپنوتیزم و علوم وابسته در منطقه و آسیا رتبه اول را دارد.

مهدی فتحی، در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه اولین کنگره بین المللی هیپنوتیزم بالینی و علوم وابسته به همت گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری انجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران برگزار شده، گفت: انجمن های بین المللی هیپنوتیزم نیز با این کنگره مشارکت علمی کرده اند.

وی تعداد مقالات رسیده به دبیرخانه کنگره را 118 مقاله عنوان کرد و اظهار داشت: از میان مقالات دریافتی 60 مقاله در قالب پوستر و 14 مقاله نیز در قالب سخنرانی با عنوان مقالات برتر در زمان برگزاری کنگره ارائه شدند.

فتحی افزود: اندیشمندان داخلی و خارجی از کشورهای آلمان، نروژ، سوئیس و ایتالیا نیز در این کنگره به ارائه نقطه نظرات پرداختند.

وی اذعان داشت: در حاشیه برگزاری همایش، 8 کارگاه آموزشی با موضوعات مرتبط به علم هیپنوتیزم نیز توسط سخنرانان داخلی و خارجی برگزار شد.

شایان ذکر است: نخستین کنگره بین المللی هیپنوتیزم و علوم وابسته 7 لغایت 9 اردیبهشت ماه جاری در محل هتل پارس مشهد برگزار شد.