آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۰۱۹۵
ورزشی - اخبار کشور
۱۳

امام جمعه شهر طرابلس لیبی: دوستی اهل سنت به اهل بیت بسیار محکم است

امام جمعه شهر طرابلس لیبی گفت: دوستی اهل سنت به اهل بیت، دوستی بسیار محکمی است که بر مودت استوار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شیخ محمود بن موسی و هیئت همراه در ملاقات با ائمه جمعه شیعه و سنی گنبدکاووس که در محل دفتر امام جمعه اهل تشیع با حضور فرماندار و برخی مسئولان برگزار شد، اظهار داشت اهل سنت همه اهل بیت پیامبر(ص) را دوست دارند و آنان را از بزرگان دین می دانند.

وی تاکید کرد: ما هیچگاه به خود اجازه نمی دهیم در مورد حضرت علی(ع)و فرزندانش حرف نفی بزنیم و امیدوارم که همه هم اینگونه باشند.

امام جمعه شهر طرابلس لیبی با بیان اینکه در این سفر سخنان مختلفی از علمای شیعه و سنی شنیدیم که در راستای تقریب مذاهب و وحدت بود، اظهار داشت؛ همه این سخنان در راستای وحدت مذاهب و کنار گذاشتن برخی اختلافات بود.

به گزارش ایرنا شیخ محمود بن موسی وجود اختلاف بین صحابه پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان را ساخته و پرداخته دشمنان اسلام دانست و تصریح کرد: ولایت، محبت و مودت اهل بیت پیامبر(ص) جز با برائت از سخنان دشمنان در این خصوص حاصل نخواهد شد.

امام جمعه شهر طرابلس کشور لیبی در ادامه سخنان خود وجودوحدت و اتحاد بین اهل سنت و تشیع منطقه گنبدکاووس را بسیار خوب و زیبا دانست و گفت: همه باید تلاش کنیم وحدت عملی بین شیعه و سنی حاصل شود.