آرشیو یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۰۱۹۵
اخبار کشور
۳

مهمان پرست: پاسخ ایران به هر گونه تهاجمی قاطعانه و غافلگیرانه خواهد بود

سخنگوی وزارت خارجه ایران با اشاره به قابلیت های دفاعی ایران تاکید کرد حمله به ایران با واکنش قاطع و غافلگیرانه روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران در ورشو، احتمال اقدام نظامی و یا تهاجم به ایران را کم اهمیت خواند و اعلام کرد که احتمال وقوع جنگ بسیار بسیار ضعیف است.

مهمانپرست در جریان سفر به پایتخت لهستان که با هدف برگزاری مذاکرات دو جانبه صورت گرفته است، با اشاره به اینکه لفاظی های جنگ طلبانه غربی ها علیه ایران به قدری تکراری هستند که نشان می دهند چنین حمله و یا تهاجمی قطعا اتفاق نخواهد افتاد، اعلام کرد: در حال حاضر ایران بیشترین قابلیت های دفاعی را در تاریخ خود داراست و هر کسی که بخواهد به کشور ما حمله کند با واکنش بسیار قاطعانه ما روبرو خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه گفت: به همین دلیل است که دشمن ما کاملادرک می کند که در صورت حمله به کشور ما، خودش به سوژه یک تراژدی بزرگ تبدیل می شود و به همین دلیل است که احتمال وقوع جنگ بسیار بسیار ضعیف است.

مهمانپرست در ادامه تحریم های تجاری و بانکی غرب علیه ایران که با هدف متوقف کردن برنامه هسته ای تهران اعمال شده را کاملاغیرقانونی و غیرقابل توجیه خواند و گفت که علت غیرقانونی و غیرقابل توجیه بودن این تحریم ها این است که ایران هیچ جرمی مرتکب نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران از آثار جانبی تحریم ها که رشد فزاینده خودکفایی در بسیاری از بخش های اقتصادی کشور بوده، استقبال کرده است، افزود که ایران باید از آمریکا و اتحادیه اروپا به خاطر اعمال این تحریم ها تشکر کند زیرا این تحریم ها حقیقتا موجب رشد اقتصادی یک کشور غنی از نفت شده اند.