آرشیو پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۵۰۶۸
سیاسی
۲

گزیده اخبار

رئیس جمهور به 27 شهر استان خراسان رضوی سفر می کند

معاون اجرایی رئیس جمهوری، مقصد بعدی سفرهای استانی هیات دولت را استان خراسان رضوی اعلام کرد. حمید بقایی گفت: رئیس جمهوری در یکصدمین سفر استانی هیات دولت در 27 شهر استان خراسان رضوی حضور می یابد و با مردم این شهرها دیدار و گفت وگو می کند. وی زمان سفر استانی آتی هیات دولت به استان خراسان رضوی را در آینده نزدیک اعلام کرد.

رایزنی های معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی در پکن و مسکو

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی برای رایزنی با مقامات دو کشور چین و روسیه به این دو کشور سفر کرد.علی باقری روز سه شنبه به پکن پایتخت چین سفر کرد و با معاون وزیر امور خارجه این کشور به رایزنی پرداخت. باقری روز گذشته نیز در سفر به مسکو با معاون وزیر خارجه این کشور دیدار و رایزنی داشت. این مذاکرات در چارچوب نشست آتی ایران و 1+5 که قرار است سوم خرداد در بغداد برگزار شود صورت می گیرد.

افزایش اختیارات خزانه داری امریکا برای تحریم ایران از سوی اوباما

در ادامه سیاست های خصمانه امریکا علیه ایران، باراک اوباما با صدور فرمانی به وزارت خزانه داری امریکا اختیارات بیش تری برای هدف قرار دادن افراد و گروه هایی داد که می کوشند تحریم های امریکا علیه ایران و سوریه را دور بزنند.

تیراندازی به کارمند سفارت ایران در برزیل

پلیس برزیل اعلام کرد که به راننده سفارت ایران در برزیل گلوله شلیک شده است. دوشنبه شب زمانی که راننده سفارتخانه ایران پس از خروج از سوپرمارکت قصد ورود به ماشینش را داشت، سه فرد مسلح به قصد سرقت خودرو به او نزدیک شدند. یک افسر پلیس که خواستار عدم افشای نامش بود گفت: وقتی که این راننده ایرانی با مردان مسلح درگیر شد، آنها به سمت سینه او گلوله شلیک کردند. حال این کارمند محلی سفارت جمهوری اسلامی در برزیل مساعد گزارش شده است.