آرشیو دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۰۴
بهار کتاب
۸

یک نویسنده؛ یک پیشنهاد

مصطفی رحماندوست

از آنجا که من در حوزه ادبیات کودک و نوجوان کار می کنم و تخصصم این حوزه است طبیعتا فقط به کودکان و نوجوانان می توانم کتاب خاصی توصیه کنم. برای این عزیزان که امسال از نمایشگاه کتاب دیدن می کنند.

2 پیشنهاد کتاب دارم: کتاب اول «ترانه های نیایش» نام دارد که کتاب بسیار خوبی است. این کتاب شامل 10 فصل است و موضوع آن نیایش ها و مناجات هایی است به زبان شعر که مخصوص کودکان پیش دبستان و سال های اول دبستان سروده شده. این کتاب که چاپ اول آن در نمایشگاه امسال عرضه می شود به همت نشر افق منتشر شده و با زحمتی که عزیزان این نشر کشیده اند دارای تصویرگری خاص و بسیار زیباست و هر جلد آن به شکل یک گل طراحی شده است.

کتاب دومی که می توانم معرفی کنم کتابی است برای نوجوانان با عنوان «قصه ها و متل ها». این کتاب 12 جلدی در 4مجلد گنجانده شده و 365 قصه دارد. هدف کتاب این بوده که برای هر شب یک قصه برای کودکان داشته باشد. کتاب تقسیم بندی بسیار منظم و جالبی دارد و بر مبنای روزها، ماه ها و فصل ها تنظیم شده است. شیوه چاپ کتاب قصه ها و متل ها این گونه بوده که در طول سال فصل به فصل چاپ و منتشر می شده، ولی اکنون به صورت کامل در نمایشگاه کتاب و در غرفه نشر محراب قلم ارائه می شود. هر دوی این کتاب ها تالیف بنده است و تصورم بر آن است که برای کودکان و نوجوانان می تواند بسیار مفید و آموزنده باشد.