آرشیو دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۰۴
جهان
۶

اوباما تبلیغات انتخاباتی خود را در اوهایو کلید زد

باراک اوباما با آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی اش در اوهایو، از حامیان خود خواست تا همچنان به وی ایمان داشته باشند.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه دقیقا 6 ماه و 2 روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور به حامیان خود در دانشگاه ایالت اوهایو گفت: اگر مردم از شما بپرسند این تبلیغات انتخاباتی درباره چه چیزی است به آنها بگویید که این تبلیغات همچنان درباره امید است. به آنها بگویید که همچنان درباره «تغییر» است.

وی تاکید کرد: من همچنان به شما ایمان دارم و از شما می خواهم که همچنان به من ایمان داشته باشید.

اوباما تاکید کرد: ما می خواهیم تجارت ها موفق باشند، ما می خواهیم کارآفرینان و سرمایه گذاران وقتی که ریسک می کنند، وقتی که شغل ایجاد می کنند و به اقتصاد ما رشد می دهند، پاداش بگیرند. اما معیار حقیقی موفقیت ما چیزی بیش از حساب و کتاب ترازنامه مالی و گزارش 3 ماهه سود است.

اوباما افزود: من اهمیتی نمی دهم که شما با چه روشی آن را توضیح دهید، شرکت های سرمایه داری مردم نیستند؛ این خود مردم هستند که مردمند.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان ساخت: مساله واقعی که تفاوتی در زندگی شما و در زندگی فرزندانتان ایجاد می کند این نیست که حال و روز امروز شما چطور است بلکه مساله این است که فردا حال و روز شما چطور خواهد بود.

اوباما همچنین با انتقاد از میت رامنی، رقیب اصلی جمهوری خواه خود گفت میت رامنی در صورت پیروزی آمریکا را به عقب خواهد برد. اوباما روز جمعه نیز انتقادهای میت رامنی را درمورد آمار بیکاری و نرخ اشتغال زایی رد کرده بود.

نرخ بیکاری در آمریکا از اوایل سال 2009 تاکنون حدود 8 درصد مانده است. باراک اوباما در میان هلهله و کف زدن های هزاران نفر از حامیانش و بعد از معرفی توسط میشل اوباما همسرش به میان مردم آمد. رئیس جمهور آمریکا در جواب منتقدانش گفت او بحران اقتصادی آمریکا را به ارث برده و با اذعان به این که بسیاری از آمریکایی ها مشکل اقتصادی دارند از رای دهندگان خواست برای ادامه پیشرفت های اقتصادی بار دیگر به او رای بدهند.