آرشیو یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۰۹
ایران
۱۹

دستگیری سارق 12 کیلو طلادر مشهد

مرد شیادی که با طراحی یک نقشه 12 کیلو طلااز طلافروشی های مشهد سرقت کرده بود، پس از ماه ها فرار در کرج دستگیر شد.

به گزارش پایگاه پلیس، سرهنگ بیدمشکی رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در این باره گفت: حدود 2 سال پیش تعدادی از بنکداران و فروشندگان طلای مشهد با حضور در پلیس آگاهی استان خراسان رضوی از شخصی 32 ساله به اتهام کلاهبرداری شکایت کردند. آنها مدعی شدند این فرد با برنامه ریزی قبلی مغازه طلافروشی دایر کرده و پس از جلب اعتماد طلافروشان، حدود 12 کیلوگرم طلارا از این افراد با ارائه چک خریده و یک روز قبل از فرارسیدن زمان پرداخت چک ها، مغازه اش را تخلیه و فرار کرده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، رسیدگی به این پرونده به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان محول و با تحقیقات گسترده مشخص شد این فرد از شهرستان مشهد به نقطه نامعلومی گریخته و هیچ سرنخی از خود به جا نگذاشته است.وی تصریح کرد: این پرونده با توجه به جمع آوری دلایل و مدارک و صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه ارسال و متهم به صورت غیابی محاکمه و به رد مال به شاکیان، 4 میلیارد ریال جریمه نقدی و 4 سال زندان محکوم شد.

بیدمشکی یادآور شد: از آنجا که رسیدگی به پرونده های معوقه و متهمان فراری به صورت جدی در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفته، اداره عملیات ویژه این پرونده را بازبینی کرده و در این مرحله کارآگاهان این اداره سرنخی از مخفیگاه متهم در شهرستان کرج به دست آوردند.

وی ادامه داد: تیمی از کارآگاهان عملیات ویژه به شهرستان کرج اعزام شدند و پس از هماهنگی قضایی، مخفیگاه متهم را شناسایی کردند.

در ادامه مشخص شد متهم فراری با سوءاستفاده از مدارک فرد دیگری و با هویت جعلی منزلی را اجاره کرده و اکثر اوقات در باشگاه بیلیارد به تفریح و خوشگذرانی مشغول است.بیدمشکی افزود: به این ترتیب ماموران روز 21 اردیبهشت وی را دستگیر و برای تحقیقات به آگاهی استان خراسان رضوی منتقل کردند. متهم در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری اعتراف کرد. وی پس از سیر مراحل قانونی به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان خراسان رضوی انتقال یافت. تحقیقات تکمیلی درباره اتهامات وی و جرایم احتمالی دیگر ادامه دارد.