آرشیو سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۱
فرهنگ و هنر
۵

پست، 530 تن کتاب در نمایشگاه جابه جا کرد

خرید بیش از 25 میلیارد تومان کتاب از طریق کارت خوان ها

مدیر کمیته اجرایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از خرید 25 میلیارد و 430 میلیون تومانی مردم توسط دستگاه های کارت خوان در ایام برپایی نمایشگاه خبر داد.

حسین صفری به ایبنا گفت: رقم اعلام شده کتاب های خریداری شده در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بدون احتساب بن های کاغذی و پرداخت های نقدی است. این رقم در یک میلیون و 30 هزار تراکنش توسط کارت خوان های موجود در غرفه ها به ثبت رسیده است.

وی به محموله های پستی این دوره از نمایشگاه هم اشاره کرد و گفت: 530 تن کتاب از طریق پست در این 11روز جابه جا شده که سهم شهرستان ها از این رقم 500تن و سهم تهران 30 تن است.

صفری در ادامه سخنانش اعلام کرد: نزدیک به 95درصد ناشران روز یکشنبه 24 اردیبهشت یعنی یک روز بعد از نمایشگاه بدون هیچ مشکلی خارج شدند و امروز همه کارهای پایانی نمایشگاه به صورت منظم ادامه می یابد و تاکنون تمام ناشران از نمایشگاه خارج شده اند.

وی آمار نهایی بازدیدکنندگان را بیش از 6 میلیون نفر اعلام کرد و ادامه داد: این آمار از مجموع مسافرانی که از طریق مترو، اتوبوس و تاکسی به نمایشگاه آمده اند و همچنین آمار میانگین پارکینگ ها محاسبه شده است.

صفری بازخورد بازدیدکنندگان و ناشران را نسبت به نظم برگزاری نمایشگاه مثبت عنوان کرد و افزود: امسال شاهد کمترین مشکلات و کمترین آمار حوادث و مصدومان از سوی نهادهایی همچون آتش نشانی و هلال احمر بوده ایم و با توجه به دفعاتی که باران در روزهای نمایشگاه بارید مشکل حادی به وجود نیامد.