آرشیو سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۲۶۴۱
بورس کالا
۱۴
بازار قراضه

افت قیمت قراضه بازار داخلی آمریکا

گروه بورس کالا- قیمت قراضه در بازار داخلی آمریکا در ماه مه بیشتر روند نزولی را طی کرد و علت آن نیز عرضه بیش از حد انواع قراضه، توام با کسادی بازار صادرات این کالاارزیابی شد.

به گزارش سایت کارگزاری مبین سرمایه، پیش بینی های ماه گذشته (آوریل) از وضعیت قراضه در بازار آمریکا در ماه مه برخلاف این بود و انتظار می رود قیمت قراضه در این منطقه روند صعودی بگیرد.

برخی از فروشندگان قراضه در بازار آمریکا در این مدت از کاهش قیمت خودداری کردند و به این ترتیب قیمت قراضه خرد شده (Shredded) و قراضه سنگین HMSI در برخی نقاط آمریکا از جمله شیکاگو کاهش چندانی نداشت، اما سایر عرضه کنندگان مجبور شدند در مقابل فشار کارخانه ها تسلیم شوند و قیمت های خود را کاهش دادند.

در برخی شهرهای جنوبی آمریکا که طی ماه قبل در برابر افت قیمت قراضه مقاومت کرده بودند، قیمت قراضه 10 دلار در هر تن کاهش داشت. به طور میانگین، بهای هر تن قراضه خرد شده و سنگین در بازار داخلی آمریکا در هفته نخست ماه مه بین 5 تا 10 دلار افت کرد.

کارشناسان بر این باورند به علت تعطیلی بخش هایی از کارخانه های فولاد آمریکا برای تعمیرات دوره ای فصل تابستان، اگر بازار صادرات قراضه آمریکا تقویت نشود شاهد افت بیشتر قیمت این کالادر بازار داخلی این کشور خواهیم بود.