آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۴
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

مجموعه «خلاقیت و معماری» در شبکه آموزش

مجموعه ترکیبی «خلاقیت و معماری» با هدف آموزش خلاقیت و نگاه معمارانه به محیط، در طرح و شکلی نو، از تابستان روی آنتن شبکه آموزش می رود.

خلاقیت و معماری به تهیه کنندگی و کارگردانی حسنعلی اربابی که در حال ساخت است، برای اولین بار موضوع آموزش معماری را به شکلی نوین در صداوسیما و شبکه آموزش ارائه می کند.

اربابی با بیان این خبر به «جام جم» گفت: در هر قسمت از این مجموعه عمادالدین زند، یکی از جوان ترین مهندسان کشور و مجری کارشناس این برنامه با کنار هم قرار دادن وسایل روزمره زندگی یک پلان معماری می سازد.

وی ادامه داد: در این برنامه اسکیس هم آموزش داده می شود. اسکیس شکل طراحی اولیه ساختمان و بناهای معماری است و چون خیلی از مشکلات دانشجویان معماری به عدم آشنایی و نداشتن مهارت های اسکیس برمی گردد، این برنامه در واقع به نوعی به خلاقیت در معماری و اسکیس در کنار هم می پردازد.

اربابی افزود: موضوع اصلی برنامه داشتن یک خلاقیت و نگاه معمارانه نسبت به محیط اطرافمان است و این که این نگاه معمارانه را چگونه با مهارت های اسکیس تلفیق کنیم و یک طرح معمارانه به وجود بیاوریم.

خلاقیت در معماری، یک مجموعه آموزشی ترکیبی با روایت مستندگونه است که در 50 قسمت 30 دقیقه ای تابستان امسال روی آنتن شبکه آموزش خواهد رفت.