آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۴
جامعه
۱۷

اختصاص بخشی از مازاد درآمد نفت به ریزگردها

استاندار تهران گفت: دولت در بودجه 91 از محل مازاد درآمد نفت رقمی را برای حل معضل گرد و غبار و ریزگرد اختصاص داد.

مرتضی تمدن در گفت وگو با ایسنا، درباره تدابیر استان برای آلودگی ناشی از گرد و غبار و ریزگردها اظهار کرد: در آخرین جلسه کارگروه آلودگی هوای تهران مباحث مربوط به معضل ریزگردها مورد بررسی قرار گرفت و توصیه های لازم به اطلاع شهروندان تهرانی رسید.

وی با بیان این که در حال حاضر اسیر پدیده ای هستیم که منشا آن خارج از تهران و کشورهای همسایه است، افزود: باید مراقبت و مواظبت بیشتری در این باره صورت بگیرد تا این گرد و غبارها از شهر خارج شود.

استاندار تهران تصریح کرد: دولت در بودجه 91 از محل مازاد درآمد نفت رقمی را برای حل معضل گرد و غبار و ریزگرد اختصاص داده است و دستگاه های متولی هزینه برنامه ها و راهکارهای مقابله با ریزگردها و گرد و غبار را از محل این ردیف تامین می کنند. همچنین محمدتقی چابلقی، سرپرست مدیریت بحران استان تهران نیز در این باره با بیان این که در سطح کشوری تصمیماتی برای حل معضل ریزگردها اتخاذ شده است، گفت: بحث آلودگی های ناشی از ریزگردها اختصاص به پایتخت ندارد بلکه یک موضوع کشوری است چرا که چند شهر درگیر این معضل هستند لذا یک برنامه ملی برای این بحث تدوین شده است.

وی افزود: باید برای حل این معضل تصمیماتی در سطح منطقه ای و فرامنطقه با همکاری کشورهای همسایه جنوب غربی ایران اتخاذ شود.

سرپرست مدیریت بحران استان تهران درباره تدابیر مدیریت بحران استان برای بارش های شدید فصلی نیز گفت: ما به استقبال اتفاق نمی رویم لذا زمانی که اتفاقی رخ داد تصمیم گیری می کنیم.