آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۴
سیاسی
۲

تاکید جامعه روحانیت مبارز بر ضرورت وحدت اصولگرایان

جامعه روحانیت مبارز با صدور بیانیه ای با بیان این که وحدت اصولگرایان، بیش از گذشته ضرورت دارد، تاکید کرد: سهم خواهی، حزب گرایی و دامن زدن به مرزبندی های جناحی از سوی وفاداران به آرمان های اسلام و انقلاب، مانع تعالی و توسعه خواهد شد.

این تشکل با تاکید بر این که در شرایط کنونی، هرگونه برنامه ریزی و اقدام، بدون توجه به این راهبرد وحدت، به صلاح کشور نیست در بیانیه خود آورده است: اصولگرایان دولت و مجلس باید از تمام ظرفیت های خود برای تحقق هر چه بیشتر ارکان گفتمان اصولگرایی بکوشند. جامعه روحانیت مبارز در ادامه بیانیه خود، با تاکید بر این که مرجعیت و روحانیت شیعه برای پاسداری از کیان اسلام، مرز نمی شناسد و خود را به ضوابط سرزمینی محدود نمی کند، آورده است: خبری که اخیرا درباره جمهوری آذربایجان در رسانه ها انتشار یافته است، مایه نگرانی همه غیرتمندان و باورمندان به اسلام شده است. مراسمی که قرار است به نام یوروویژن در باکو انجام شود، ناگوارترین حرکت ضدانسانی یعنی رژه حیوان صفتان همجنس باز است و نمی تواند نسبتی با آیین مقدس اسلام داشته باشد.

جامعه روحانیت مبارز تاکید کرده است: ثمره چنین اقدام های شومی، جز ایجاد تفرقه میان مسلمانان، جریحه دار کردن عواطف دینی، نفی ارزش های خودی و تسلیم در برابر نفوذ بیگانگان و فرهنگ ضدبشری نیست. حساسیت بایسته و شایسته مراجع بزرگوار تقلید در این ماجرا و محکوم کردن رفتارهای غیراسلامی، نشان از نگرانی و دغدغه مندی ایشان در مواجهه با مسائل جهان اسلام است. جامعه روحانیت مبارز، ضمن نفی و محکومیت این رفتارها، دولتمردان مسلمان را به پاسداشت موازین اسلامی دعوت و تاکید کرده است، سنت الهی بر پاسداری از میراث اهل ایمان و نفی خیانت خائنان تعلق گرفته است.