آرشیو شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۱، شماره ۳۴۱۴
سیاسی
۲

سایه خبر

اخطار ایران به «گوگل»

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران به گوگل اخطار داده است که در صورت استفاده از واژه های جایگزین به جای نام «خلیج فارس» از این شرکت شکایت خواهد کرد.

مخالفت با تحریم جدید آمریکا علیه ایران

خبرگزاری فرانسه از مخالفت نمایندگان جمهوریخواه مجلس سنای آمریکا با تصویب تحریم های اقتصادی جدید علیه بخش نفتی ایران خبر داد. مخالفت نمایندگان جمهوریخواه پس از آن صورت گرفت که اعلام شد 401 نماینده مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه ای از رئیس جمهور این کشور خواسته اند تا فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک علیه ایران را افزایش دهد.

واردات 9 تن طلااز ترکیه

موسسه آمار ترکیه مدعی شد که ایران 9 تن طلااز ترکیه وارد کرده است. به گزارش فارس، این موسسه اعلام کرد که صادرات طلای این کشور به ایران در مارس 2012 با افزایش 31 برابری نسبت به مدت مشابه همراه بوده است و میزان صادرات طلای ترکیه به ایران در ماه مارس، به بالاترین میزان صادرات از سال 2010 رسیده است.

تکرار تهدیدهای آمریکا

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: چند روز مانده به آغاز گفت وگوهای ایران و 1 +5 در بغداد، دن شاپیرو، سفیر آمریکا در اسرائیل ادعا کرد: «طرح های آمریکا برای حمله نظامی احتمالی علیه ایران آماده است و این گزینه به طور کامل مطرح است.»

هشدار درباره وقوع جنگ هسته ای

نخست وزیر روسیه با اشاره به تحرکات خصمانه غربی ها علیه ایران و سوریه هشدار داده است هرگونه اقدام نظامی علیه کشورهای مستقل و دارای حاکمیت، ممکن است به جنگ هسته ای منجر شود. به گزارش مهر به نقل از رویترز، دیمیتری مدودف اعلام کرد روسیه بشدت با هرگونه دخالت غرب در این زمینه مخالف است.

آمریکا به تعدادی از منافقین پناهندگی می دهد

آمریکا پذیرفته است به تعدادی از اعضای سازمان منافقین که در اردوگاه اشرف بوده اند، پناهندگی بدهد. به گزارش بی بی سی، دانیل فرید، نماینده وزارت خارجه آمریکا در مسائل مربوط به اردوگاه اشرف، در گزارشی که به کنگره این کشور داد با اعلام این خبر گفت: این افراد کسانی خواهند بود که کمیساریای عالی پناهندگان، پرونده هایشان را به مقام های آمریکایی ارجاع می دهد و آمریکا پرونده های آنها را یک به یک بررسی می کند.